جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قریشی

حوزه/ امام جمعه ارومیه با تاکید بر این که در مناطق آزاد آذربایجان غربی باید نقاط ضعف و قوت شناسایی شود و در اختیار مدیران اجرایی قرار داده شود، گفت:  با کار جهادی و مطالعه راهبردی، می توان راهکارهای اجرایی و بنیادی ارائه داد که نتیجه آن توسعه همه جانبه استان از لحاظ اشتغال و اقتصاد خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حوزه از ارومیه حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در جلسه مجمع بسیج استان آذربایجان غربی که در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت:  در ۶ ماهه دوم سال برای مجمع هدف گذاری شده و از هیئت های اندیشه ورز استفاده شود تا خروجی مناسب توسط کمیته ها داشته باشد و  برای طرح های مطرح شده باید با تیم اجرایی جدید استان هماهنگی صورت گیرد و به مرحله اجرا و پشتیبانی برسد.

وی با بیان این که یک نماینده از طرف مجمع در شورای برنامه ریزی استان حضور داشته باشد، ادامه داد: با فرهنگ سازی و برنامه ریزی در جهت تسهیل امورات می توان به این اهداف دست یافت و طرح های شهرک های صنعتی باید شفاف و روشن باشد و به سرمایه گذاران ارائه شود.

امام جمعه ارومیه در پایان با تاکید بر این که در مناطق آزاد استان آذربایجان غربی باید نقاط ضعف و قوت شناسایی شود و در اختیار مدیران اجرایی قرار داده شود، گفت:  با کار جهادی و مطالعه راهبردی، می توان راهکارهای اجرایی و بنیادی ارائه داد که نتیجه آن توسعه همه جانبه استان از لحاظ اشتغال و اقتصاد خواهد بود.

از حوادث روزگار و تاریخ عبرت بگیرید

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشیهمچنین در جلسه شرح و تفسیر نهج البلاغه  که به صورت مجازی برگزار شد، به شرح خطبه 85 نهج البلاغه پرداخت و اظهار داشت:  خطبه حاضر خطبه ای است که در آن حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام هشت صفت از صفات جلالیه خداوند را بیان می کنند و می فرمایند که شهادت می دهم معبودی جز خداوند در عالم وجود ندارد و هیچ موجودی قبل از پروردگار در عالم وجود نداشته و خداوند ابدی بوده و غایت و نهایت ندارد.

وی اضافه کرد: شهادت بر وحدانیت خداوند و جمله لا اله الا الله یعنی اینکه تنها معبود در عالم هستی خداوند است و معبود دیگری جز او نیست و اگر این جمله را یک نفر با ایمان و اعتقاد راسخ بگوید چهره زندگی او کاملا عوض شده و زندگی او رنگ خدایی می گیرد.

امام جمعه ارومیه در ادامه با اشاره به این که لا اله الا الله انکار معبودهای دیگر است و دستگیره محکمی  بر اساس تمام باورهای دینی در دین اسلام است، گفت: براساس روایتی از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله باید اموات را با کلمه لا اله الا الله تلقین کرد چرا که سبب بخشیده شدن گناهان آن ها  می شود و اگر انسان در زمان حیات این کلمه را به زبان بیاورد در زمان زندگی، هنگام موت و لحظه برانگیخته شدن شدن با این کلمه مأنوس می شود.

وی تصریج کرد: لا اله الا الله از بهترین ذکرها بوده و ثواب آن غیر قابل شمارش است و شهادت بر وحدانیت خداوند سنگین ترین جایگاه را در نامه اعمال انسان دارد و امام علی علیه السلام در ادامه می فرمایند وجود مقدس خداوند به وهم و خیال نمی آید و عقل انسان به ذات خداوند نمی تواند دسترسی داشته باشد خداوند تجزیه پذیر نیست و چشم ها و قلب ها نمی توانند خداوند را درک کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: ظاهر کلمات حضرت نشان می دهد که با وهم و خیال نمی توان خداوند را شناخت و باید با تفکر و تعقل به وجود خداوند پی برد و امیر المؤمنین در ادامه می فرمایند؛ ای جماعت برای اینکه بتوانید در مسیر حق ثابت قدم باشید از حوادث روزگار و تاریخ که برای شما منفعت دارد عبرت بگیرید و از دستورات الهی موعظه قبول کنید و با ذکر خداوند و سخن بزرگان موعظه بگیرید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha