پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور

حوزه/ امام جمعه موقت ساری گفت: در دولت سیزدهم، مسئولیت‌ها باید براساس مهارت، تخصص، توانمندی و شایسته‌سالاری اعطا شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ساری، اظهار کرد: روح تقوای الهی به‌معنای اوج اخلاق اسلامی در جامعه شیعی و علوی باید زنده باشد چرا که تقوا در راس اخلاق اسلامی وجود دارد.

وی افزود: تقوا یعنی همان کرامت اخلاقی که پیامبر اکرم (ص) برای رهنمود کردن جامعه انسانی به آن فرستاده شد، تقوا یعنی همه شئونات انسان مومن رنگ و بوی خدایی داشته باشد، به تعبیری دیگر همان خداباوری، خداناظری و خداترسی!

یوسف‌پور تاکید کرد: اگر انسان بخواهد در دنیا کارش با کرامت پیش رفته و در آخرت به امنیت و آسایش ختم شود باید به تقوای الهی پناه ببرد، اما تقوا ساده و به آسانی به‌دست نمی‌آید و به تزکیه نفس، خودسازی، همت بلند و تلاش فوق‌العاده نیاز دارد.

امام جمعه موقت ساری گفت: کسانی که به دنیا دل خوش کردند اهل تقوا نخواهند بود و کسانی که به بی‌تفاوتی و سستی روی آوردند هیچ‌گاه به تقوا نخواهند رسید، این فرمان خداوند است، آنکه نفس خود را رها کند شکست خورده است.

یوسف پور  با اشاره به فرموده امیرالمومنان (ع) در نهج‌البلاغه، یادآور شد: انسان مومن به ۶ ویژگی؛ اصلاح باطن، اصلاح ظاهر، امور دین و ساماندهی آن، ساماندهی امور معیشتی و دنیایی، رابطه شایسته بین خود و خدا و آخر رابطه حسنه بین خود و مردم نیاز دارد.

وی اضافه کرد: در این ۶ ویژگی، سه مورد وظیفه مومنان شمرده شده و سه مورد دیگر را خداوند انجام خواهد داد، هر کس بتواند باطن و دل و جانش را اصلاح کرده و خدایی کمد خداوند متعال ظاهرش را اصلاح و خدایی می‌کند و هر کس آیین دین خدا را پاس بدارد خداوند دنیایش را کفایت می‌کند و هر کس رابطه بین خود و خدا را اصلاح کند خداوند رابطه بین او و مردم را به زیبایی اصلاح می‌کند.

یوسف‌پور بیان کرد: بنابراین اگر در یک جامعه علوی، توحیدی و محمدی مشکل و ناهنجازی و فساد وجود دارد علتش سه چیز است؛ اول اینکه دل و جان‌تان خدایی نشده است، دوم در پایبندی و عمل به اخلاق اسلامی و آداب دینی کم آورده است و سوم رابطه با خدا را به شایستگی رعایت نکرده است.

امام جمعه موقت ساری در خطبه دوم، اعلام کرد: در ماه محرم قرار داریم، عاشورا بزرگ‌ترین مصیبت در اسلام و تاریخ بشریت است و گرامیداشت آن بهترین مصداق تعظیم شعائر الهی است، پرچمی که امام حسین (ع) در کربلا برافراشت بزرگترین پرچم خدانما بود و صحنه عشق و ایثاری که به احتزاز درآمد بزرگترین پرچم خداجویی است‌.

یوسف پور  خاطرنشان کرد: کربلا ماموریت دارد نقش مکه مکرمه و مدینه منوره را که از نقش خود بازداشته شدند تا آخر تاریخ بشریت عهده‌دار باشد، عاشورا و اربعین حسینی بستر قیام جهانی حضرت مهدی (عج) را بر عهده دارد.

وی ضمن تقدیر از مردم، گفت: با توجه به شرایط کرونایی اقامه عزای دهه اول محرم به‌خوبی در سطح استان برگزار شد، بیماری کرونا همچنان قربانی می‌گیرد، از خدمات فعالان حوزه سلامت باید تشکر کرده و بگوییم که انتظار داریم که مسوولان به چارهجویی مناسب پرداخته و مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

یوسف‌پور با بیان اینکه مقام رهبری فصل‌الخطاب رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است، ادامه داد: عزاداری مقام معظم رهبری نمونه کاملی از عمل به پروتکل‌ها بود.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه در آستانه هشتم شهریور شهادت شهیدان رجایی و باهنر قرار داریم، اظهار کرد: شهادت این شهدای بزرگوار آن هم در فاصله حدود دو ماه از شهادت ۷۲ تن از یاران امام راحل در دفتر جمهوری اسلامی و به‌خصوص شهادت دکتر بهشتی وضعیتی بسیار شکننده بود، اما با همت بزرگ رهبری و حمایت مردم خون‌های مطهر این شهیدان موجب استحکام و استواری نظام مقدس جمهوری اسلامی شد، از این رو هر ساله دوم تا هشتم شهریور به‌نام هفته دولت نامگذاری شد تا نام ۱۷ هزار شهید ترور در کشور و ۱۰۶ شهید ترور مازندران مورد تکریم قرار گرفته و از خدمات دولت‌مردانی که برابر سیره امام راحل جهت حفظ نظام و خدمت به مردم زحمت کشیدند تقدیر شود.

وی با اشاره به استقرار دولت جدید، خاطرنشان کرد: موفقیت و عاقبت بخیری دولت‌مردان دولت سیزدهم را آرزو می‌کنیم و بیان می‌کنیم که مسؤولیت‌ها باید براساس مهارت، تخصص، توانمندی و قدرت محول شود و براساس شایسته‌سالاری باشد.

یوسف‌پور گفت: همه خوبند اما نه برای همه کار! اگر کارها و مسئولیت‌ها در نظام براساس قابلیت‌ها و استعدادها تقسیم نشود یعنی همه بیکار هستند، بحث دوم توجه وحدت امت اسلامی و توجه  به تهدیدها و دوری از تنش‌ها است، سلامت مدیران هر چند که شایسته باشند کافی نیست، بلکه باید نظارت قاطع و بازدارنده کامل صورت گیرد.

امام جمعه موقت ساری با تاکید بر جلوگیری از فساد ویران‌گر، بیان کرد: مردم ولی نعمت و ارباب و همه مدیران خدمتگزار مردم هستند، باید به خواسته‌شان توجه شود، تحریم‌های ظالمانه برداشته و ارائه خدمات موثر به افراد محروم در اولویت قرار بگیرد، توجه به ارزش‌های انقلاب اسلامی و جایگاه والای شهیدان نیز در دولت جدید ضرورت دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha