پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کلاس درس مجازی طلاب

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خراسان اعلام کرد: سال جدید تحصیلی از ۲۰ شهریور در بیش از ۱۷۰ مدرسه علمیه و مرکز تخصصی در سه استان خراسان به صورت مجازی آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام سید حمید علوی آزیز در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه از مشهد با اعلام این خبر، اظهار کرد: سال جدید تحصیلی در بیش از ۱۷۰ مدرسه علمیه و مرکز تخصصی در سه استان خراسان و در همه سطوح به صورت مجازی آغاز خواهد شد و در هر شهر مدیران مدارس وفق مصوبات ستاد کرونای شهرستان و با هماهنگی و تدبیر مدیریت های استانی، برنامه ریزی و اقدام خواهند کرد.

وی با بیان اینکه سلامت اساتید، فضلا و طلاب، اولویت اساسی در تمام برنامه ریزی هاست، گفت: با فراهم شدن و تقویت زیر ساخت های آموزش مجازی و ارتقاء سامانه، تجربه ارزشمند مدارس در برگزاری کلاس ها، مباحثات و آزمون ها به شیوه مجازی و از طرفی نامعلوم بودن وضعیت بیماری کرونا در کشور تاخیر در فعالیت های علمی و آموزشی وجهی ندارد.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان افزود: با بهبود وضعیت شهرها نیز فعالیت های آموزشی به صورت تدریجی از مجازی به حضوری تبدیل خواهد شد و با توجه به فضای فیزیکی هر مدرسه با برنامه ریزی مدیران مدارس در هر روز تعداد اندکی از طلاب در مدرسه حضور خواهند یافت .

وی با اشاره به اینکه با توجه به افزایش پهنای باند، تقویت سرورها و... اولویت در برگزاری کلاس ها و مباحثات به صورت آنلاین است، اضافه کرد: ضرورت دارد کادر آموزشی مدارس تمهیدات لازم جهت برگزاری کلاس های پویا و با نشاط را فراهم کنند و تمام امور آموزشی حضوری مانند دقت در حضور و غیاب، پرسش و پاسخ، آزمون های هفتگی، مباحثات علمی و... را به صورت دقیق و کامل در فضای مجازی پیاده و رصد کنند.

۲۰ شهریور سال تحصیلی حوزه علمیه خراسان آغاز می شود / جزئیات برگزاری کلاس ها

حجت الاسلام علوی آزیز بر تشکیل منظم جلسات شورای علمی مدرسه و برنامه ریزی خاص و ویژه متناسب با شرایط  بهداشتی هر شهر و منطقه و تصمیم گیری نسبت به موارد خاصِ هر مدرسه، با هماهنگی مدیریت آموزش مرکز و مدیریت های استانی، توصیه کرد.

وی ادامه داد: با توجه به واگذاری امتحانات طلاب جدید الورود به مدارس و برگزاری دوره تثبیتی در شهریور، شروع کلاس های آنان با نظر مدیران مدارس برنامه ریزی خواهد شد.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه مرکز آموزش مجازی این حوزه برای پشتیبانی محتوایی و مهارتی از مدارس علمیه آمادگی کامل دارد، ابراز کرد:  در سال گذشته برخی مدارس علمیه و مراکز تخصصی، تجربیات ارزنده و قابل ارائه ای در بهره گیری کامل و جامع از فضای مجازی کسب کردند که پیشنهاد می شود مدیران مدارس و اساتید این تجربیات را بیش از پیش اخذ و مدنظر قرار دهند.

وی افزود: مدیران مدارس خصوصا در پایه های ابتدایی تحصیلی با برگزاری جلسات توجیهی برای طلاب و والدین از ظرفیت اولیاء طلاب برای نظارت بر فرآیند آموزش بیش از پیش بهره خواهند برد.

حجت الاسلام علوی آزیز همچنین نسبت به دروس مقطع خارج، گفت: این دروس تا بهبود شرایط همانند سال گذشته با حضور استاد و دو یا سه نفر از فضلا برگزار و به صورت آنلاین برای سایر افراد پخش خواهد شد و ضبط شده آن نیز توسط مدرسه سطح چهار فقاهت در اختیار و دسترس قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: هیچ امری در شرایط فعلی اولویت‌دارتر از حفظ سلامت آحاد جامعه و جلوگیری از ابتلای افراد به این ویروس سرکش نیست و نباید این امر مهم تحت الشعاع هیچ موضوع دیگری اعم از آموزشی و تربیتی قرار گیرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha