دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
photo_۲۰۲۱-۰۸-۲۸_۲۰-۰۹-۰۱.jpg

حوزه/ مسئول هیئت حضرت رقیه(س)، از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی این هیئت در منطقه پردیس اهواز توسط بانوان خبر داد.

خانم حاجی پور، مسئول هیئت حضرت رقیه(س)، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اهواز، از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی این هیئت در منطقه پردیس اهواز توسط بانوان خبر داد.

وی، اعلام کرد: هیئت حضرت رقیه(س) با هدف فعالیت فرهنگی و اجتماعی محله محور در منطقه پردیس اهواز در سال ۹۴ شروع به کار نمود.

حاجی پور، در ادامه افزود: از فعالیت‌های این هیئت از بدو تأسیس می‌توان به «برگزاری مراسمات ولادت و شهادت در منازل»، «خرید کالاهای مختلفی برای نیازمندان از جمله یخچال، لباسشویی، بخاری، پنکه و فرش»، «کمک درمانی به خانواده‌های نیازمند»، «اشتغال‌زایی برای خانواده‌های نیازمند»، «برگزاری کلاس‌های قرآن و احکام برای بانوان منطقه»، «برگزاری سفرهای زیارتی و سیاحتی» اشاره نمود.

مسئول هیئت حضرت رقیه(س)، عنوان کرد: از مشارکت‌های این هیئت در مراسمات مساجد منطقه در امسال می‌توان به مواردی همچون، «تهیه ۲۰ کیسه آرد»، «قربانی کردن ۳ گوسفند برای طبخ غذای متبرک علوی»، «توزیع ۱۶ بسته یک کیلویی گوشت» و «جمع‌آوری مبلغ پنج میلیون و پانصد هزار تومان برای عید غدیر» و همچنین «مبلغ سه میلیون تومان برای ماه رمضان» اشاره نمود که تماماً با کمک‌های مردمی جمع‌آوری‌شده و به مساجد مختلف منطقه تحویل داده شده است.

وی، همچنین عنوان کرد: این هیئت در زمان سیل خوزستان به دوخت پشه‌بند و بسته‌بندی پکیج‌های معیشتی برای مناطق سیل‌زده مشغول شد و توانست با یاری خدا کاری در حد خود برای کمک به هم‌وطنان انجام دهد.

حاجی پور، در ادامه افزود: با شروع کرونا این هیئت به کار تولید ماسک و مجدداً به بسته‌بندی پکیج‌های معیشتی برای نیازمندان روی آورد.

وی، عنوان کرد: با اوج گرفتن کرونا و عدم امکان برگزاری مجالس خانگی، تصمیم گرفتیم تا این مجالس را به خیابان آوریم که با استقبال خوب مردم روبرو شد.

این فعال فرهنگی، اضافه کرد: این هیئت توانست چندین برنامه را از جمله نیمه شعبان در پارسال، عید غدیر و محرم را در امسال به‌صورت خیابانی در محوطه دو مجتمع گل‌ها و کوثر در منطقه پردیس برگزار نمایند.

حاجی پور، در پایان عنوان کرد: تمامی فعالیت‌های اجرایی این هیئت با بانوان منطقه پردیس بوده و از لحاظ مالی با کمک‌های مردمی پشتیبانی می‌شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha