جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تربیت فرزند - خواهران خوزستان

حوزه/ مدرس و مبلغ مدرسه علمیه الزهرا (س) شوش گفت: عاشورا نمونه‌ای از زنان پاک‌دامنی بود که در راه اسلام و دفاع از حق، فرزندان عاشورایی و با شهامت پرورش داده بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، خانم احمدی، مبلغ و استاد مدرسه علمیه الزهرا(س) شوش دانیال(ع)، در نشستی مجازی، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) گفت: عاشورا نمونه‌ای از تربیت مادران پاک‌دامنی است که در راه اعتلای اسلام و دفاع از حق، فرزندان با شهامت و جان برکف و عاشورایی پرورش داده بودند.

وی گفت: زنان با تربیت و سازندگی مردان بزرگ، بیشترین سهم را در ترویج اسلام داشته و دارند؛ چنانکه مادران در روز عاشورا با میل و اراده خود فرزندانشان را راهی عاشورا کردند که نشان از تربیت صحیح آن‌ها دارد.

وی ادامه داد: زمانی که مادر انگیزه و فکر فرزند را عاشورایی کند و او را با آرمان‌های حسینی انس دهد در موقعیت‌های مختلف زندگی ظاهر و جزئی از شخصیت و رفتار او خواهد شد و در برهه‌های حساس تاریخ مانند مدافعین حرم تجلی و ظهور و بروز خواهد کرد.

احمدی بیان کرد: نسل پاک امام حسین(ع) نشان داد برای تحویل فرزندان پاک باید خود مادر دارای اعتلای فکری پاک و سالم باشد، چنانکه در زیارت وارث می‌خوانیم «اشهد انک کنت فی الاصلاب الشامخه» یا زمانی که امام حسین (ع) سر حربن یزید را به دامن گرفت، حریت و آزادی او را از هوا و هوس و حاکمیت بنی امیه به مادرش نسبت داد.

مدرس و مبلغ مدرسه علمیه الزهرا (س) در پایان گفت: زنان و مادران باید به تبعیت از زنان خود ساخته، شجاع و ولایتمدار عاشورا همچون حضرت زینب، ام‌البنین، لیلا (مادر علی‌اکبر)، ام وهب، ماریه و دیگر مادران شهدا و جانبازان واقعه عاشورا، تربیت فرزندان عاشورایی را نسل در نسل پرورش دهند.

احمدی در پایان ضمن تشکر از کار جهادی طلاب با توجه به شرایط کرونایی که به تولید بسته‌های فرهنگی حاوی چای روضه، ماسک، برچسب‌های زیارتی، دستمال اشک و توزیع غذای نذری بین نیازمندان صورت گرفت، گفت: خدا را شاکریم طلاب همچون سال گذشته حال و هوای روضه را همچنان حفظ کرده‌اند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha