پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم عزاداری شب دوم محرم در حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ مسئول واحد مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به برقراری منظم مراسم سوگواری اباعبدالله(ع) با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حرم مطهر گفت: مراسم حرم در قالب ۱۵ عنوان برنامه از ساعت ۵:۳۰ صبح تا ۲۴ شب از اول تا دهم محرم برقرار بوده که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حسن فرقانی در گفت‌وگویی از برگزاری ۱۵ عنوان مراسم در دهه محرم در حرم مطهر بانوی کرامت خبر داد و اظهار کرد: مراسم عزاداری و سوگواری امام حسین علیه السلام در حرم مطهر از ۲ روز قبل ماه محرم آغاز و تا دهم محرم هر روز از بعد نماز صبح تا ساعت ۲۴ برقرار بوده است.

وی با بیان اینکه مراسم دهه اول محرم با آیین سیاهپوشان حرم مطهر ۲ روز قبل از ماه محرم شروع شد، افزود: از دیگر برنامه های آغاز دهه محرم آیین تعویض پرچم گنبد مطهر بود که یک روز قبل از ماه محرم صورت گرفت و با سخنرانی و مداحی همراه بود.

مسئول واحد مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: از دیگر مراسم حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در دهه اول محرم برگزاری هر روزه نیایش صبحگاهی از ساعت ۵:۳۰ صبح به همراه سخنرانی و قرائت زیارت عاشورا و مراسم خطبه‌خوانی خادمان هر روز از ساعت ۷:۱۵ در صحن امام رضا علیه السلام به همراه ذکر توسل و مصیبت و قرائت زیارت عاشورا بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در طول دهه اول محرم مراسم سخنرانی و مداحی قبل ازنماز ظهر، قبل از نماز مغرب و شب‌ها بر قرار بوده که مراسم شب‌ها با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی میرباقری و مداحی مداحان مطرح کشوری از شبکه های استانی و کشوری نیز به صورت زنده پخش شده است.

فرقانی گفت: از دیگر مراسم هر روزه آستان مقدس بانوی کرامت در دهه اول محرم قرائت زیارت عاشورا به همراه روضه خوانی و سینه زنی به مدت ۳۰ دقیقه بعد از نماز ظهر و عصر بود که استقبال خوبی از سوی نمازگزاران از این مراسمات صورت می‌گرفت.

وی اضافه کرد: همایش شیرخوارگان حسینی با حضور تعدادی از مادران و شیرخوارگان حسینی در صحن صاحب‌الزمان(عج)، مقتل‌خوانی تاسوعا و عاشورای حسینی توسط حجج اسلام و المسلمین سیداحمد دارستانی، سیدحسین مؤمنی و علیرضا صادقی واعظ قبل و بعد از نماز ظهر و عصر و ویژه‌برنامه سخنرانی و مداحی قبل از ظهر تاسوعا و عاشورا از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ در صحن امام رضا علیه السلام از جمله مراسم حرم مطهر در دهه اول محرم سال ۱۴۰۰ بوده است.

مسئول واحد مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های حرم مطهر در دهه اول محرم می‌توان به قرائت زیارت ناحیه مقدسه در عصر تاسوعا و عاشورا، مراسم احیای شب عاشورا در صحن صاحب الزمان به همراه قرائت قران، زیارت عاشورا، سخنرانی و مداحی ، چهارپایه‌خوانی در روزهای ۳ و ۴ محرم در صحن امام رضا علیه السلام و برگزاری حلقه‌های روضه‌خوانی محفلی از ساعت ۲۴ در صحن امام هادی علیه السلام از شب اول تا چهارم محرم اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha