دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
یازدهمین نشست شورای اداری حوزه علمیه خواهران استان یزد در سال 1400

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در یازدهمین نشست شورای اداری حوزه علمیه خواهران استان یزد در سال ۱۴۰۰ گفت: هر کس در مسیر امر به معروف و نهی از منکر حرکت کند خداوند به او عزت خواهد بخشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی در جمع معاونان و کارکنان حوزه علمیه خواهران استان یزد به روایتی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) از کتاب تفسیر مجمع البیان اشاره کرد که حضرت فرمودند: «مَنْ اَمَرَبَالْمَعْرُوفِ وَنَهی عَنْ المُنْکَرِفَهُوخَلیفَةُاللّه فی أَرْضِهِ وخَلیفَةُرَسُولِ اللّه؛ کسی که امر به معروف و نهی از منکر کند جانشین خدا و پیامبر در روی زمین است.»

وی  با اشاره به اینکه سید و سالار شهیدان حضرت اباعبد الله الحسین (علیه السلام) یکی از اهدافشان از قیام را احیای امر به معروف و نهی از منکر اعلام فرمودند، به بیان چند روایت در ضرورت انجام امر و به معروف و نهی از منکر پرداخت.

 مدیر حوزه علمیه خواهران یزد اضافه کرد: امام باقر(علیه السلام) در این زمینه می فرمایند: «الأمرُ بِالمَعروفِ و النَّهیُ عَنِ المُنکَرِ خُلُقانِ مِن خُلُقِ اللّه ِ عَزَّ و جلَّ، فمَن نَصَرَهُما أعزَّهُ اللّه ُ، و مَن خَذَلَهُما خَذَلَهُ اللّه ُ عَزَّوجلَّ؛ امر به معروف و نهی از منکر دو خوی و خصلت از خوها و خصلت های خداوند عزّ و جلّ هستند. هر که آنها را یاری دهد خداوند عزّتش بخشد و هر که تنهایشان گذارد خداوند عزّ و جلّ او را تنها گذارد.»

وی ادامه داد: امام حسین(علیه السلام) وظیفه خود را که ایستادگی در مقابل حکومت ظلم وجور بود انجام دادند و در قبال آن خداوند نیز به ایشان عزتی بخشید که نظیر ندارد؛ هرجا که انسان در راه عمل به این دو واجب الهی حرکت کند خداوند قطعا به او عزت خواهد بخشید.

این مسئول حوزوی ادامه داد: به عنوان نمونه شهید سلیمانی در مقابل منکری مثل داعش ایستاد. داعشی که وحشیانه جنایت کرد، بنابراین خداوند به شهدای مدافع حرم و در راس آنها شهید سلیمانی که با ایستادگی در مقابل داعش جانفشانی  کردند، عزتی داد که که نام و یاد او در بین ملت های آزادی خواه همیشه ماندگار خواهد ماند.

وی افزود: بزرگان زیادی نیز در راه امر به معروف ونهی از منکر از آبروی خود مایه گذاشتند همچون مرحوم آیت الله بافقی که درزمان رضا خان وقتی دید همسر رضا شاه بدون حجاب وارد حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها)شده است ایستادگی کرد و در مقابل این منکر تمام قد ایستاد، گرچه رضا شاه او را شکنجه و تبعید کرد ولی خداوند نیز به او عزت عنایت فرمود که نام او در تاریخ ایران ماندگار شد.  

کارگر شورکی تصریح کرد: به فرمایش پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله)  کسی که امر به معروف ونهی از منکر انجام دهد خلیفه و جانشین خدا و رسولش در روی زمین خواهد بود همان گونه که امام حسین(علیه السلام با جانفشانی خود وخاندان و اصحابش به تمام معنا جانشین خدا و رسولش در زمین شد.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف در بین ماغریب مانده است وخیلی از افراد شاید به این دو واجب توجه ندارند، اظهار کرد: پیامبر اسلام فرمودند: خداوند دشمن مومن بی دین است  و منظور از مومن بی دین، مسلمانی است که امر به معروف و نهی از منکر را ترک کند و یا بی توجه به آن باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد در پایان تأکید کرد: باید مراقب باشیم که جزء مومن بی دین نباشیم و طبق فرمایش امام صادق(علیه السلام) جلوی مفاسد را بگیریم که اگر این کار را انجام ندهیم و بگذاریم معصیت الهی صورت گیرد، قطعا با خداوند اعلام جنگ خواهیم کرد، لذا باید تمام تلاش خود را در جهت احیای امر به معروف ونهی از منکر انجام دهیم، بخصوص لازم است حوزه های علمیه در این امر تلاش مضاعفی را انجام دهند.

قرائت مصوبات قبلی شورای اداری و بیان گزارشی از اقدامات انجام شده توسط هر یک از حاضرین و ارائه نکاتی در خصوص مسائل جاری حوزه از دیگر بخش های این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha