جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری

حوزه/ آیین رونمایی از آرم سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، صبح امروز در مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیین رونمایی از آرم سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی امروز در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمی حمید شهریاری، دبیرکل و حجت الاسلام و المسلمین سید موسی موسوی قائم مقام مجمع برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری پس از این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تاریخ ۲ آبان ماه سال جاری مقارن با هفته وحدت برگزار خواهد شد؛  موضوع این کنفرانس مربوط به صلح و پرهیز از تنازع و تفرقه در جهان اسلام است.

وی افزود: ما امروزه در جهان اسلام دچار مشکلات عدیده‌ای از جمله جنگ، تفرقه و تنازع هستیم؛ دشمنان جهان اسلام در صدد هستند مشکلاتی را برای مسلمانان به وجود آورند؛ بنابراین امسال موضوع سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی را صلح قرار داده ایم که یک ادبیات قرآنی است تا امت اسلامی با تلاش، همدلی و هم افزایی بتوانند مشکلات موجود در جهان اسلام را حل کنند، بتوانند با صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی کنند و با همکاری امت واحده اسلامی را تشکیل دهند و شاهد برقراری اتحادیه کشورهای اسلامی در سایه صلح و امنیت باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری ادامه داد: برای کنفرانس سال جاری محورها و مقالاتی را پیرامون صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام داریم که بالغ بر ۳۰ محور تدارک دیده شده و  این محور ها در سایت کنفرانس به آدرس http://www.taghrib.com/fa  در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: از همه اندیشمندان در سراسر جهان اسلام دعوت می‌کنیم که مقالات و سخنرانی های خود را برای ما ارسال کنند، تا انشاءالله بتوانیم در هفته وحدت این سخنرانی ها را در مقابل دیدگان علاقه مندان قرار دهیم؛ لازم به ذکر است این کنفرانس از شبکه های اینترنتی و صدا و سیما به صورت مستقل پخش خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری اضافه کرد: بدون تردید حضور دانشمندان و فرهیختگان جهان اسلام مغتنم خواهد بود و ما از آنان درخواست می‌کنیم که با حضور پررنگ خود در این کنفرانس همانند سال گذشته مایه افتخار مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی باشند.

وی درپاسخ به این سوال که آیا سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی امسال هم به صورت وبیناری برگزار می شود؟ گفت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در صدد است که اگر شیوع ویروس کرونا به اندازه‌ای فروکش کند، تعداد محدودی از میهمانان خارجی را به صورت حضوری با حفظ و رعایت فاصله گذاری اجتماعی دعوت کند؛ اما اصل کنفرانس به صورت مجازی برگزار خواهد شد و فایل های ارسالی برای ما به صورت طبقه بندی شده و مستقیم از سایت کنفرانس و شبکه های تلویزیونی مجازی پخش خواهد شد.

رونمایی از آرم سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی

رونمایی از آرم سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha