جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علامہ راجہ ناصر عباس جعفری

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری گفت: مفتی جعفر حسین رهبری شجاعانه، خردمندانه و با بصیرتی بود که از حکمت، اندیشه و رفتار نترس وی حتی دیکتاتورهایی مانند ضیاء الحق هم وحشت داشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان به مناسبت سالروز درگذشت مرحوم علامه مفتی جعفر حسین، در پیامی آورده‌است : این خوشبختی شیعیان است که دوران چنین رهبری شجاعانه، خردمندانه و با بصیرتی را به خود دیده است. از حکمت اندیشه و رفتار نترس وی حتی دیکتاتورهایی مانند ضیاءالحق هم وحشت داشت. هیچ قدرتی نمی توانست وی را از بیان حقیقت در مقابل بزرگترین دیکتاتور و تأیید موقعیت اصولی و اخلاقی خود باز دارد.

دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان گفت: ویژگی های رهبری مفتی جعفر بیشمار است و هر اقدام او پر از حکمت بود و هر کلمه او دارای معانی بی شماری بود. شخصیت او با جنبه های مختلف زندگی آراسته بود.

وی با اشاره به زندگی شجاعانه وی، افزود: وقتی که ضیاءالحق خواست قانونی را تصویب کند که با اعتقادات شیعه مغایرت داشت، تمامی شیعیان پاکستان به دستور مفتی جعفر حسین علیه دیکتاتور زمان در اسلام آباد تجمع کردند و در نتیجه دولت مجبور شد آن قانون را لغو کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha