جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ترکی الفیصل رئیس اسبق سرویس اطلاعات عربستان سعودی

حوزه/ فعالان مجازی عربستانی در شبکه اجتماعی تویتر، اظهارت رئیس اسبق سرویس اطلاعات سعودی در خصوص حوادث افغانستان را مورد توجه قرار دادند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، فعالان مجازی عربستانی در شبکه اجتماعی تویتر، اظهارت ترکی الفیصل رئیس اسبق سرویس اطلاعات عربستان سعودی در خصوص حوادث اخیر افغانستان را مورد توجه قرار دادند.

فعالان کلیپی از مصاحبه شبکه "سی بی ان سی" با ترکی الفیصل را منتشر کردند که در آن الفیصل می گوید: هنگامی که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا قبل از ترک کردن دفتر خود با طالبان توافقنامه امضا کرد، تعجب نکردم و غافلگیر نشدم. این حتمی بود که دولت افغانستان مشروعیت خود را از دست خواهد داد؛ چراکه ترامپ نزدیک ترین هم پیمان دولت افغانستان به شمار می رفت و همزمان با دشمن دولت در حال مذاکره بود.

الفیصل افزود: آنچه موجب تعجب من شد، شیوه خروج از افغانستان بود. من نمی دانم چه کلمه مناسبی برای این اقدام استفاده کنم. آیا آن را بی کفایتی یا بی تفاوتی یا سوء مدیریت بخوانم.

مسئله دیگری که رئیس اسبق اطلاعات سعودی به آن اشاره کرد: میزان زیادی از سلاح هایی است که آمریکا در افغانستان به جای گذاشته است و احتمال دارد داعش به سراغ آن برود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha