شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 975507
۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
تصاویر/ مراسم تقدیر از اعضای گروه جهادی طلاب یاوران سلامت خواهر و برادر استان ایلام با حضور نماینده ولی فقیه در این استان و نمایندگان مدیر حوزه های علمیه کشور

در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در ایلام و نمایندگان دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه، از طلاب جهادی استان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در مراسم تقدیر از طلاب جهادی استان ایلام که با حضور نمایندگان دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه برگزار شد، گفت: جا دارد از فعالیت های جهادی طلاب در شرایط کرونایی و در وضعیتی که حتی خانواده قربانیان این بیماری حاضر به فراهم کردن قبر یا تغسیل و کفن و دفن آنان نبودند، در صحنه حاضر شدند تقدیر ویژه به عمل آید.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام افزود: باید این حضور طلایی طلاب و روحانیون جهادی که در تاریخ روحانیت به ثبت رسید، مستند سازی شده و به مردم ارائه گردد.

وی خاطرنشان کرد: خواهشی که از گروه های جهادی طلاب دارم اقامه نماز جماعت به صورت پررنگ تر در مساجد استان است؛ برنامه های فرهنگی و مذهبی باید در این سنگر عبادی و سیاسی بیش از پیش اجرایی گردد.

امام جمعه ایلام، ایفای نقش پررنگ تر از سوی روحانیت در مناطق محروم استان را لازم دانست و گفت: امیدواریم روحانیون استان بتوانند مناطق محروم را بیش از پیش تحت پوشش برنامه های تبلیغی و فرهنگی قرار دهند.

طلاب جهادی ایلام تجلیل شدند + عکس

وحدتی آراسته: از آسیب های اجتماعی غفلت نشود

حجت الاسلام بهمن وحدتی آراسته هم در این مراسم با تقدیر از فعالیت های طلاب جهادی، گفت: استان ایلام یکی از استان هایی است که در زمینه مدیریت بحران عملکرد خوبی داشته اند.

وی، آسیب های اجتماعی را از مسائلی دانست که نباید مورد غفلت واقع شود، افزود: ایجاد ناامیدی یکی از برنامه های دشمن برای ایجاد آسیب های اجتماعی در کشور  است.

مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب ها دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌ تصریح کرد: نباید طلاب جهادی فعالیت های خود را محدود به حضور و خدمت رسانی در بیمارستان ها کنند؛ اجرای طرح شهید سلیمانی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است می تواند در پیشگیری از شیوع کرونا مثمر ثمر باشد.

وی با اشاره به لزوم ورود قوی تر طلاب جهادی به رفع آسیب های اجتماعی، بر ضرورت آسیب شناسی فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد.

حجت الاسلام وحدتی آراسته با تأکید بر الگوگیری طلاب از امیرالمؤمنین علیه السلام در فعالیت های جهادی و خدمت رسانی به مردم، گفت: هرجا که واکنش سریع نیاز بوده، طلاب جهادی وارد عمل شده و اثرگذاری بالایی داشته اند.

ارتقای علمی طلاب و برگزاری کلاس های تخصصی برای آنان یکی دیگر از مسائلی بود که حجت الاسلام وحدتی بر آن تاکید کرد.

طلاب جهادی ایلام تجلیل شدند + عکس

مرادبیگی: بنای روحانیت بر انجام تکلیف است

حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی مدیر حوزه علمیه استان ایلام هم در این مراسم با تاکید بر این که بنای روحانیت بر انجام تکلیف است، توزیع بسته های حمایتی معیشتی توسط طلاب را حرکتی مؤثر در اصلاح نوع نگاه بسیاری از مردم نسبت به روحانیت دانست و گفت: استان ایلام به عنوان یک استان انقلابی، شهدای بسیاری را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام تصریح کرد: حوزه علمیه استان ایلام بعد از ۱۸ سال فعالیت با دست خالی به این نقطه رسیده است که مدارس علمیه متعددی را تشکیل و به پرورش طلاب انقلابی و جهادی می پردازد.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی طلاب ایلامی، افزود: باید برای حل مسائل معیشتی طلاب که بر روند تحصیلی آنان اثر می گذارد برنامه ریزی مدون صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی با اشاره به نیاز حوزه علمیه استان ایلام به استاد برجسته اخلاق، از مدیریت حوزه های علمیه کشور درخواست کرد که حوزه استان را در مسیر یاری رساند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha