جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 975587
۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
مهرواره اوج

حوزه/ طرح مهرواره «اوج» از روز جهانی مسجد ۳۱ مردادماه آغاز شده و تا ۲۳ آبان‌ماه ادامه خواهد داشت و در مجموع شامل هشت گام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت در نشست خبری مهرواره اوج که در ساختمان سازمان تبلیغات اسلامی با حضور تعدادی از خبرنگاران به صورت حضوری اما محدود و مجازی برگزار شد، با بیان توضیحاتی در مورد مهرواره اوج و گسترش فعالیت بنیاد هدایت، اظهار داشت: شعار اصلی ما تعالی شبکه امامت است و تلاش خواهد شد امامان مساجد را از سطح یک پیش‌نماز به امام محله تبدیل کنیم تا در محله خود مرجع فعالیت‌های مختلف در محله باشند و برای حل مسائل مادی، معنوی، اخلاقی و تربیتی مردم در موضوعات خانوادگی، آسیب‌های اجتماعی، سلامت، امنیت و حقوقی باشد.

وی افزود: برای تحقق این هدف برنامه‌های ارتقایی در سه سبک استادمحور، گروه‌محور و عملیات‌محور داریم که البته رویکرد اصلی ما فعالیت‌های گروه محور با رهبری راهیاران در استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق است. هر راهیار تلاش می‌کند امام مسجد را با فعالیت‌های گعده‌ای، طبلگی، مشاوره‌ای، تعاملی و مباحثه‌ای رشد و ارتقا دهد.

حجت الاسلام میرمحمدیان ادامه داد: سال گذشته همزمان با اوج‌گیری موج سوم کرونا، عملیات شهید سلیمانی را از اواخر ماه صفر تا سالروز شهادت حاج قاسم طراحی شد و در مرحله بعد به بهانه ماه رمضان، مهرواره همدل طراحی گردید تا گام های بلندی برداریم و دایره مسائل مردم را وسیع‌تر و مخاطبان را در فضای رقابتی گسترش دهیم.

مدیرعامل بنیاد هدایت ادامه داد: در مرحله سوم فعالیت‌ها و در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری که فرمودند، محور مواسات برای کمک به مردم مساجد باشد و همچنین به مناسبت همزمانی به ماه محرم و صفر عملیات مهرواره اوج را اجرایی شد تا برخی از مشکلات مردم را مرتفع کرده و همچنین میدان را نیز رشد دهیم. مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برای حل مسئله به رده‌های میانی کشور چهار محور را توصیه کردند که شامل شناخت دقیق از مسئله، شناسایی ظرفیت‌ها، انتخاب راه‌حل و حرکت براساس اهداف کلان نظام است که در این مهرواره این چهار محور مدنظر فعالیت‌های ما خواهد بود.

حجت الاسلام میرمحمدیان با اشاره به کمک های طرح مواسات، بیان داشت: در کمک‌رسانی به مردم باید از سطح ارائه کمک بصورت بسته غذایی برای رفع مشکل فقر بعضی از مردم و یا خرید تبلت برای مشکلات آموزشی دانش‌آموزان، تغییر دهیم و این کمک ها را به نحوی دیگر حل کنیم تا با جهت‌گیری‌های کلان انقلاب اسلامی نیز یکسان باشد.

پشم فروش: ۴۰۰ شهر دارای شبکه امامت هستند

در ادامه این نشست خبری، حجت‌الاسلام محمد پشم‌فروش دبیر اجرایی مهرواره اوج نیز با بیان اقدامات و گزارش فعالیت های صورت گرفته اظهار داشت: حدود ۴۰۰ شهر در کشور دارای شبکه امامت هستند که با کمک راهیاران شهرستانی بنا داریم این طرح را اجرایی کنیم. در این طرح تفاوتی میان امامان جماعت مرتبط با سازمان تبلیغات و یا غیرمرتبط وجود ندارد و خدمات نیز شامل مناطق اهل تسنن می شود.

دبیر مهرواره اوج ادامه داد: با همت شبکه امامت مسائل مردم را پیدا خواهیم کرد و برای این کار هیأت امنا، گروه‌های جهادی نیز فعالیت می کنند و یکی دیگر از برنامه‌ها ارزیابی مساجد است و در نتیجه مساجد غیرفعال را شناسایی و برای تغییر وضعیت آنها برنامه ریزی شود. در  تعدادی از استان‌ها نیز همسران امامان مساجد به عنوان شریکة‌الامام در حوزه بانوان فعال شدند. با این نهضت بنا داریم خدمت‌رسانی به مردم و نیازمندان برای امامان جماعت ملکه‌ای مانند اقامه نماز شود تا در ذهن خود همواره به عنوان یک برنامه ثابت به آن توجه کند.

وی خاطر نشان کرد: این طرح از روز جهانی مسجد ۳۱ مردادماه آغاز شده و تا ۲۳ آبان‌ماه ادامه خواهد داشت و در مجموع شامل هشت گام است، گام نخست لبیک‌گویی به فرمان رهبری که تاکنون ۵ هزار مسجد، امضای الکترونیکی آن را انجام داده‌اند، گام دوم ارزیابی مساجد و راهیاران شهرستانی است، گام سوم توانمندسازی شبکه راهداری با ابزارها، تولید علم و احصای ظرفیت‌ها است، گام چهارم برگزاری نشست‌های هفتگی شبکه امامت در شهرهای مختلف است.

حجت الاسلام پشم‌فروش ادامه داد: گام پنجم طرح، حل کردن مسائل و مشکلات مردم توسط مساجد و همچنین ارائه تجربیات آنان به دیگران، گام ششم ارزیابی فعالیت امامان و گام هفتم تحریم امامان شاخص در سطح شهرستان، استان و کشور به صورت معنوی و در نهایت نیز گام هشتم ارزیابی فعالیت‌ها و تجربه‌نگاری خواهد بود.

وی در پایان با بیان اقدامات و برنامه های آموزشی که برای امامان مساجد در نظر گرفته شده است، بیان داشت: برای آموزش و توانمندسازی امامان مساجد بیش از ۲۰ عنوان در نظر گرفته شده است که حدود ۶ عنوان به صورت حضوری آموزش داده خواهدشد و باقی نیز به صورت وبینارهای آفلاین و آنلاین و یا ارسال کتب انجام خواهد شد. توانمندسازی و رشد امامان یکی از اهداف اصلی ما در این طرح است و بنا داریم راهیاران را به سمت استاد و مشاور شدن برای راهبران شهرستانی سوق دهیم و در آینده بتوانیم از ظرفیت آنها بیشتر استفاده کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha