پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نعمت الله آزموده

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: در راستای ترمیم اعتماد عمومی، دولت سیزدهم باید نماد عمل به وعده، صداقت گفتاری و رفتاری، حضور مستمر و مؤثر در بین مردم و برنامه‌ریزی سنجیده و کارشناسی و اقدام انقلابی مبتنی بر عقلانیت انقلابی باشد.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در نخستین دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت سیزدهم، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین تأکیدات رهبری در این دیدار تلاش دولت برای بازسازی اعتماد عمومی به دولت بود.

وی با اشاره به الزامات و بایسته‌های تحقق این مهم، افزود: دولت برای حرکت و ماندن در مسیر بازسازی اعتماد عمومی باید ایراد و اشکال احتمالی را بپذیرد و صادقانه با مردم رفتار کند.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: کتمان اشتباه از اصل اشتباه، آسیب بزرگ‌تری به رابطه دولت و افکار عمومی میزند؛ همان‌طور که سابقه پُرفرازونشیب تاریخ سیاسی در ایران به ما نشان می‌دهد در صورت گفت‌وگوی صادقانه با مردم اثر تصمیمات اشتباه کم می‌شود. البته حضور مداوم در میان مردم شجاعت پذیرش اشتباه در دولتمردان را نیز تقویت می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در این رابطه سلوک شخصی مسئولان است، افزود: مردم ناظران کم خطایی هستند، آن‌ها هم به‌واسطه تاریخی، زندگی شخصی و سلوک فردی مسئول را می‌بینند و هم به لحاظ گسترش رسانه‌های فردی دسترسی راحت‌تری به رفتار دولتمردان دارند.

حجت‌الاسلام آزموده ادامه داد: ازاین‌جهت همراهی افکار عمومی با مسئولی که در زندگی شخصی و اداره دفتر کارش عادی‌تر و به متوسط جامعه نزدیک‌تر باشد، بیشتر است و اعتماد عمومی بیشتری جلب می‌کند.

وی تصریح کرد: بدیهی است معنای این گزاره این نیست که زندگی ساده و دور از تجمل مسئولان بدون حل مشکلات مردم در معیشت و... معجزه می‌کند که چه‌بسا تخریبگر دوری از تجمل هم باشد.

حجت‌الاسلام آزموده با بیان اینکه نکته مهم اثر زندگی عادی مسئولان بر رفتارشناسی افکار عمومی است، گفت: میدانیم برای بازسازی اعتماد باید مشکلات عینی مردم را کم کرد که البته یکی از مشکلات مردم زندگی بعضاً متفاوت یک مقام مسئول با خودشان است.

وی تصریح کرد: دولت با حضور در میان مردم حس امید را زنده کرده و با تصمیمات عاقلانه نیروی امید می‌آفریند؛ زیرا برای بازسازی اعتماد عمومی به نیروی امید نیاز بیشتری داریم، نیرویی که بدنه کارشناسی کشور را به میدان می‌آورد و چتر انقلاب را به وسعت تمام دلسوزان ایران گسترش می‌دهد.

حجت‌الاسلام آزموده خاطرنشان کرد: انقلاب از مسیر خردورزی و توجه به اندیشه نیرومند کاردان‌های دلسوز متولد و تثبیت شد و امروز برای اعتمادآفرینی نیز به همان عقلانیت انقلابی نیاز داریم.

وی افزود: در این راستا دولت سیزدهم باید نماد عمل به وعده، صداقت گفتاری و رفتاری، شجاعت در پذیرش اشتباه، تحول در ساختار اداری کشور، حضور مستمر و مؤثر در بین مردم و برنامه‌ریزی سنجیده و کارشناسی و اقدام انقلابی مبتنی بر عقلانیت انقلابی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha