پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 975917
۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
امام جمعه قزوین

 حوزه / در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان قزوین، حجت‌الاسلام محمدرضا متقی‌فر به عنوان امام جمعه جدید شهر خرمدشت معرفی شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی،عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهر خرمدشت اظهار کرد: در شهرهای کوچکی مثل خرمدشت  مسئولین با مردم زندگی می‌کنند و مشکلاتشان در هم تنیده است، لذا هم افزایی و انسجام کاملا وجود دارد.

 وی افزود: اگر می‌خواهیم ایمان خود را بسنجیم باید ببینیم که در روز جمعه دغدغه‌ای برای نمازجمعه داریم و آیا شور نماز جمعه در ما وجود دارد یا خیر. لذا کارهای روزمره ما در روز جمعه با نماز جمعه و در روزهای دیگر با نماز جماعت برکت پیدا می‌کند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: اگر نماز جمعه و جماعت پایه و اصل باشد و مساجد محور قرار گیرند و قرآن کتاب و پناهگاه برای هر انسان بی‌گناه باشد، آن زمان جامعه ما جامعه‌ای پرتلاش و بابرکت می‌شود و به واسطه آن محبت، دوستی و معرفت، پیشرفت و برکت را خدا روزی مردم قرار می‌دهد

وی عنوان کرد: وقتی برای نماز اهمیت و ارزش قائل شویم همه کارها پربرکت و پرفایده می‌شود.

 رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: در وصف اهمیت نماز جمعه همین بس که رهبر معظم انقلاب فرمودند «نمازهای جمعه قرارگاه معنوی، فرهنگی، ایمانی و بصیرت است».

 امام جمعه قزوین تاکید کرد: هر کاری که می‌کنیم باید با محوریت نمازجمعه باشد؛ مقابله با تهاجم فرهنگی، مواسات و کمک‌های مومنانه و کمک به فقرا، بهداشت و سلامت همه باید براساس نمازجمعه باشد

وی ادامه داد: امام جمعه فرمانده قرارگاه نمازجمعه است و این فرماندهی نباید تشریفاتی باشد و شخصیت امام جمعه هم پدرانه است چون اگر امام جمعه این حزب و آن حزب باشد دیگر امام جمعه نیست.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه ظهار کرد: حجت‌الاسلام سیداسماعیل موسوی مدت‌ها در کسوت امام جمعه شهر خرمدشت زحمات زیادی کشید و با مردم انس گرفت که از این زحمات قدردانی می‌کنیم؛ حجت‌الاسلام محمدرضا متقی‌فر از این پس این زحمات را بر دوش خواهند گرفت

امام جمعه قزوین در پایان گفت: از مردم ولایتمدار خرمدشت هم قدردانی می‌کنیم که همیشه پای کار بوده اند.

در پایان از تلاشهای حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی تقدیر و حجت الاسلام متقی فر به عنوان امام جمعه جدید شهر خرمدشت معرفی شد.

بعد از این مراسم، رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین با خانواده شهید شعبانعلی شیرخانلو دیدار و گفتگو کرد.

«متقی‌فر» امام جمعه شهر خرمدشت استان قزوین شد

انتهای پیام

«متقی‌فر» امام جمعه شهر خرمدشت استان قزوین شد

«متقی‌فر» امام جمعه شهر خرمدشت استان قزوین شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha