جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه اگر برگزاری جلسات به باز شدن گره از کار یک مسلمان منتهی نشود، برگزاری آن بی فایده است، گفت: مجمع پیشکسوتان باید مطالبه‌گر وعده‌های مسئولان به مردم باشد و لذا باید به قدری این مجمع قدرتمند باشد که مسئولان خود را موظف پاسخگویی به آن بدانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی عصر پنجشنبه در چهارمین مجمع پیشکسوتان دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه خداوند در سوره شوری وصیتی واحد به همه انبیا دارد، اظهار داشت: اقامه کردن دین به دور از اختلاف، وصیتی است که در بین همه انبیا ثابت است و لذا امروز نیز باید به این وصیت الهی در جامعه از طریق در کنار هم بودن عمل کنیم.

وی با بیان اینکه وجود ظلم و هوای نفس عوامل ایجاد اختلاف خواهد بود، گفت: در این مجمع به دنبال آن هستیم تا از ظرفیت پیشکسوتان و بزرگان استان برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و بیان مطالبات مردمی استفاده کنیم.

امام جمعه همدان با اشاره به شکل گیری چهار کارگروه در این مجمع، یادآور شد: هر یک از اعضا می‌توانند بنا به علاقه خود در یکی از چهار کارگروه پیگیری مطالبات رهبری، عمران و توسعه استان، منشور گام دوم و ارتقای مولفه‌های سیاسی شرکت و فعالیت کنند.

وی با تاکید بر اینکه این تشکل باید شخصیت حقوقی و قوی پیدا کند، مطرح کرد: جایگاه این مجمع در استان باید به نحوی باشد که مسئولان در مقابل مطالبات آن، که مطالبات مردمی است پاسخگو باشند.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه گاهی برخی از مشکلات جزئی در استان با وجود گذشت ده سال، هنوز پا بر جا است، یادآور شد: برخی از مشکلات کلان در استان قابل حل نیست و شاید این مجمع نتواند به راحتی برای رفع آن کاری انجام دهد، اما در برابر برخی از مشکلات جزئی که ظرفیت حل شدن آن در داخل استان و شهر وجود دارد، می‌توان با شناسایی و مطالبه آن از مسئولان وارد میدان شد.

مردم انتظار معجزه از مسئولان ندارند

وی با اشاره به اینکه مردم انتظار معجزه از مسئولان ندارند، گفت: گاهی انجام یک کار کوچک و رفع مشکل مردم می‌تواند به تقویت اعتماد عمومی در جامعه کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه اگر برگزاری این جلسات به باز شدن گره از کار یک مسلمان منتهی نشود، برگزاری آن بی فایده است، گفت: مجمع پیشکسوتان باید مطالبه‌گر وعده‌های مسئولان به مردم باشد و لذا باید به قدری این مجمع قدرتمند باشد که مسئولان خود را موظف پاسخگویی به آن بدانند.

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری با مچ گیری متفاوت است، مطرح کرد: مطالبه یعنی همفکری دادن و کمک به مسئولان برای موفقیت در کارها و وعده‌های خود.

پیشکسوتان برای تحقق بیانیه گام دوم وارد میدان شوند

امام جمعه همدان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و لزوم توجه به نسل جوان، اظهار داشت: امروز لازم است تا پیشکسوتان و بزرگان ما تجربیات خود را به نسل جدید انتقال دهند و زمینه وارد شدن جوانان در عرصه‌های مدیریت را فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید حس وجود فضای بسته مدیریتی در کشور برای جوانان ایجاد شود، خاطر نشان کرد: در عرصه عدالت آن میزانی که مدیران کارآمد به بشر و تحقق عدالت کمک کرده‌اند، قانون‌های خوب کمک نکرده است، بنابراین امروز زمان آن است که بزرگان به شناسایی و تربیت نیرو و مدیر کارآمد از بین جوانان بپردازند.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه باید همیشه به دنبال پویایی این مجمع باشیم، یادآور شد: هر یک از اعضا اگر دارای طرح و ایده‌ای است خوب است تا با مطرح کردن و سپس پیگیری آن به دنبال رفع مشکلات و مطالبات مردمی باشد.

گفتنی است، در ابتدای این جلسه تعدادی از اعضا حاضر در جلسه به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha