جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دوره روش بیان آسان تفسیر قرآن کریم

حوزه/ حجت‌الاسلام علوی مهر، گفت: یکی از مهمترین وظابف حوزویان خدمت به قرآن، با تبیین آموزه‌های قرآنی به جامعه است که در این راستا دوره مهارت‌های بیان تفسیر برای اساتید حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ حسین علوی مهر، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، که در حاشیه‌ی برگزاری دوره‌ مهارت‌های بیان تفسیر قرآن کریم انجام شد، اظهارداشت: یکی از مهمترین وظابف حوزویان خدمت به قرآن، با تبیین آموزه‌های قرآنی به جامعه است که در این راستا دوره مهارت‌های بیان تفسیر برای اساتید حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

این نویسنده کتب علوم قرآنی، افزود: هدف از برگزاری این دوره کارآموزی و روش کاربردی تفسیر قرآن است تا اساتید وارد مرحله‌ تفسیر قرآن شوند؛ چراکه پس از تدبر و فهم معمولی، تفسیر قرآن از مهم‌ترین وظایف اساتید حوزه علمیه است.

وی در ادامه گفت: آشنایی با مقدمات فهم و تفسیر قرآن کریم، شیوه‌ تفسیر قرآن به قرآن، چگونگی استفاده از منابع لغوی برای تفسیر قرآن و همچنین چگونگی استفاده از روایات برای فهم و تفسیر قرآن کریم، از مهمترین عناوینی بودند که به اساتید در این دوره، آموزش داده شد.

این استاد حوزه و دانشگاه، عنوان کرد: مطالبی که به اساتید در این دوره آموزش داده‌ شد، عمدتاً روش کاربردی تفسیر قرآن کریم بود که در دو مرحله‌ مقدماتی انجام گرفت؛ مرحله‌ی  اول آن مروری بر مباحث علوم قرآن با توجه به دیدگاه‌های آیت‌الله معرفت از دانشمندان بزرگ در حوزه‌ مباحث علوم قرآنی  و مرحله‌ دوم نیز بحث روش تفسیر قرآن بود که در این مرحله اساتید یاد گرفتند که چگونه فهم و اطلاعات خودشان را وارد حوزه‌ تفسیر کنند.

حجت‌الاسلام‌ علوی مهر، خاطرنشان کرد: مطالعه‌ دقیق سوره‌های قرآنی، لغت‌شناسی، اشراف به مباحث ادبی و ادبیات عرب، شناخت آیات متشابه، تفسیر قرآن به قرآن و شناخت روایاتی که در مورد سوره‌ها و آیات قرآن است، از پیش‌نیازهای اساتید حوزه برای یادگیری هرچه بهتر مطالب بود.

وی در پایان گفت: بحمدلله استقبال خوبی از این دوره‌ آموزشی و سطح عمومی اساتید بسیار رضایت‌بخش بود و امیدواریم که این دوره برای کلیه‌ اساتید مفید باشد تا دوره‌های آینده که شامل دوره‌ی پیشرفته و تکمیلی است برای اساتید برگزار شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha