پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله مهدوی

حوزه/ آیت الله مهدوی اصل اولیه در رزق و روزی را کار و تلاش و پشتکار دانست و گفت: در روایات و سفارشات اهل بیت (ع) علاوه بر سعی، یک سری ادعیه، اذکار و راهکارهایی برای توسعه رزق بیان شده است

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سیدابوالحسن مهدوی، صبح امروز پیرامون راهکارهای توسعه رزق در جلسه عزای حسینی در مسجد صاحب الزمان(عج) اصفهان، اصل اولیه در رزق و روزی را کار و تلاش و پشتکار دانست و اظهار داشت: در روایات و سفارشات اهل بیت علیهم السلام علاوه بر سعی و تلاشی که باید انجام دهیم، یک سری ادعیه، اذکار و راهکارهایی برای توسعه رزق و برکت دادن به زندگی و وضعیت مالی بیان شده است که به مواردی از آن اشاره می کنیم.

احسان و نیکی کردن

وی بیان کرد: مطلق بِر و نیکی به دیگران، علی الخصوص احسان به پدر و مادر؛ حتی اگر فوت شده باشند از اولین توصیه ها برای توسعه رزق و روزی است، یکی از مصادیق احسان، خیرات و همان دو رکعت نمازی است که برای آنها خوانده می شود و دعایی که در حق شما می کنند، چون دستشان باز تر هست اثرش بیشتر است.

صدقه و انفاق

امام جمعه  موقت اصفهان  وسمین نکته را مطلق صدقاتدانستو افزود:  مخصوصاً صدقات واجب مثل خمس و زکات، چون معامله با امام زمان است و نیمی از آن سهم امام است که اثر فوق العاده بیشتر است.

نماز اول وقت

وی ابراز کرد: اهتمام به نماز اول وقت از مواردی است که اثر آن در رزق و روزی مشخص می گردد و این در حالی است که برای نماز صبح و بیداری بین الطلوعین سفارش بیشتر و برکات بیشتری بر شمرده اند.

زیارت حج و زیارت امام حسین علیه السلام

عضو خبرگان ر هبری عنوان کرد: انجام دادن بعضی از امور مثل زیارت امام حسین علیه السلام سفارش موکد اهل بیت علیه السلام حتی در مواقع تنگدستی بوده که علاوه بر آثار فراوان مادی و معنوی، اثر مستقیم در توسعه رزق و روزی دارد.

آیت الله  مهدوی آخرین نکته را  اهمیت گدایی و درخواست از خداوند باری تعالی عنوان کردو ادامه داد: باتوجه به آیه ۵۸ ذاریات «إِنَّ اللهَ هُوَ الرَّزّاقُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتِینُ» "هو" در این آیه نشانگر حصر است و این را باید بدانیم که هیچ چیزی نداریم و تنها خداوندِ روزی دهنده است که می تواند مشکلات مادی و معنوی ما را حل کند و خود را محتاج عنایت حضرتش بدانیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha