جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بر برگزاری برنامه‌های فرهنگی نهضت مواسات و همدلی با محوریت مسجد تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی، در نشست طرح «مهرواره اوج »به میزبانی سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه اساس کار جمهوری اسلامی کار فرهنگی است، گفت: آن چیزی که هویت نظام اسلامی را از سایر کشورها متمایز کرده همین موضوع فرهنگی است.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به جایگاه حمایتی، نظارتی و سازمان‌دهی تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: در ایام کرونا اقدامات ارزشمندی صورت گرفت و آثار خوبی به دنبال داشت و جریان انسجام، همدلی و احسان نسبت به نیازمندان در کشور ایجاد شد.

 حسینی بیان کرد: بسیاری از مردم و مشاغل در بیماری کرونا آسیب دیدند و فشار روحی و روانی زیادی به مردم وارد شد و حرکت‌هایی مانند مهرواره اوج فشارها را کاهش می‌دهد و به جامعه حس آرامش می‌بخشد.

امام جمعه یاسوج عنوان کرد: در طرح «مهرواره اوج» جریان احسان و همدلی و کارهای فرهنگی با محوریت مساجد برگزار شود.

وی گفت: مساجد مکان‌های مقدسی هستند که به کارهای انسان دوستانه برکت می‌دهد و می‌توان از ظرفیت افرادی که به مساجد می‌آیند برای شناسایی آسیب‌های اجتماعی و درمان آنها استفاده کرد.

 حسینی بیان کرد: تبلیغات اسلامی کار فرماندهی این عملیات را بر عهده بگیرد و از تمامی ظرفیت های مساجد استفاده شود حتی ظرفیت های خاموشی وجود دارد که لازم است در طرح «مهرواره اوج» فعال شوند.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه در حال حاضر از ظرفیت مساجد به طور کامل استفاده نمی‌شود، گفت: این موضوع مانند شرکت‌ها و نواحی صنعتی می‌ماند که زیرساخت‌های خوبی ایجاد شده، اما واحدها با ظرفیت ۲۰ و ۳۰ درصد کار می‌کنند.

وی ادامه داد: مسجد امام جماعت، هیات امناء و پایگاه بسیج دارد که ظرفیت بالایی به شمار می‌رود؛ مسجد محوری به عنوان یک برنامه ابلاغ شود و کلیات آن هم به صورت شهرستانی بومی‌سازی شود.

 حسینی با اشاره به اینکه دشمن در فضای رسانه‌ای از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کند، گفت: دشمن برای عملیاتی کردن برنامه‌های خود از طریق دانشگاه، مدرسه، رسانه و فیلم وارد می‌شود و با همه ظرفیت‌ها برای سرکوب مسائل اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی کار می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اخیراً  صدا و سیما در خصوص احکام نماز برنامه‌ خوبی پخش می‌کند، بیان کرد: می‌توان با تولید فیلم‌هایی احکام نماز، حجاب و عفاف و سایر حوزه‌ها را آموزش داد.

وی در پایان ضمن قدردانی از همکاری هیئات مذهبی در دهه اول محرم، گفت: هیأت‌های با رعایت پروتکل‌ها بهداشتی شور عجیبی ایجاد کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha