جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام میر محمدیان

حوزه / مدیر عامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امامان محله باید نسبت به تمامی مشکلات جامعه احساس مسئولیت کنند تا زمینه پیشرفت فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان، عصر امروز در نشستی با کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: مسائل اجتماعی محلات و بررسی مشکلات جوامع محلی از جمله اهداف والایی است که از طریق امامان محله قابل دستیابی است و این افراد می‌توانند به عنوان نمایندگان مردم محلات در راستای برطرف کردن محرومیت‌های اجتماعی و توزیع عادلانه منابع نزد مدیران دستگاه‌های اجرایی رفته و پیگیر برطرف شدن مشکلات باشند.

وی ادامه داد:  ائمه جماعت در محله‌ها تنها یک هدف را دنبال نمی‌کنند، بلکه با توجه به جایگاه اجتماعی و ظرفیت‌هایی که این افراد در جامعه های محلی دارند بایستی تبدیل به امامان محله شوند تا با افزایش نقش و کارکرد اجتماعی نماینده افکار عمومی در پیگیری‌های مسائل اجتماعی باشند.

 مدیرعامل بنیاد هدایت تصریح کرد: امامان محله مسئولیت بسیار خطیری در حوزه تمدن سازی دارند و باید از این سنگر مهم پاسداری کنند. آنان باید نسبت به تمامی مشکلاتی احساس مسئولیت کنند تا زمینه پیشرفت فراهم شود.

حجت الاسلام میر محمدیان به نهضت خدمت رسانی مبلغان حتی در شرایط بحران ویروس منحو س کرونا اشاره و تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و دینی مبلغان و امامان محله در مناطق آسیب پذیر و کم برخودار بسیار ارزنده است و حتی در شرایط حساس و بحرانی این خدمات ادامه دارد و بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی در بخش‌های مختلف کشور هم به این خدمات دینی اضافه شده است.

وی با اشاره به جایگاه مساجد در نظام مقدس جمهوری اسلامی، بیان کرد:  حضرت امام خمینی (ره) مساجد را سنگر دانستند و رهبری معظم انقلاب از آن به عنوان کانون و هسته مقاومت فرهنگی یاد کردند؛ باید امامان محله برای این سنگر و کانون مقاومت برنامه ریزی و مجاهدت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    0 0
    خواهشا! ائمه جماعات را شیر نکنید و به جنگ مسئولین نفرستید!!! این حرفها همان حرفهای آقای قوامی(امام جمعه سابق پردیسان) هست. فکر کنم این آقا هم از شاگردان ایشان باشد. این همه مسئولیت برای امام جماعت تعریف کردن نه با قوانین کشور و نه تقسیم وظایف ادارات حاکمیتی و نه با مسئولیت شرعی و فرهنگی یک امام جماعت هماهنگ است. ضمنا هیچ وقت امام جماعت، نماینده محله و مردم نبوده و نیست. البته ائمه جماعت مساجد کار اصلی خود رو برگزاری ماز جماعت با شکوه و منبر و بیان معارف برای اهالی مسجد میدانتد و در عین حال اگر احساس کنند که نفوذ کلامی در مردم و یا مسئولین دارند قطعا برای رفع مشکلات استفاده خواهند کرد.