جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی - رئیس جمهور

رئیس جمهور با بیان اینکه کرونا موضوع اصلی کشور و مقابله با آن در یک حرکت انقلابی همراه با عقلانیت اولویت اصلی دولت است،گفت: برنامه دولت افزایش واردات واکسن و تقویت تولید داخلی است و همه تلاش خود را انجام می دهیم که در این زمینه کار با شتاب بیشتری انجام شود و دغدغه های مردم را به حداقل برسد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، شنبه شب در نخستین گفت و گوی زنده تلویزیونی با مردم، در پاسخ به نخستین سوال درمورد اقدامات انجام شده برای مقابله و مهار کرونا و تسریع در واکسیناسیون مردم، با بیان اینکه تا آخر شهریور ماه واردات ۴۰ میلیون دوز واکسن قطعی شده است، گفت: وزارت بهداشت و درمان و وزارت امور خارجه بسیج شده اند تا واکسن مورد نیاز مردم به سرعت تامین شود.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: در زمینه تولید داخلی واکسن نیز کارهای بسیار خوبی انجام شده است و برنامه دولت حمایت از تولید داخلی است، اما برآوردها نشان می دهد که به ۱۰۰ میلیون دوز واکسن نیاز داریم که تولید داخلی به تنهایی کفایت نمی کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه تعطیلی های اصناف، مشاغل و آموزش مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می کند، تاکید کرد: هرگونه اقدامی برای از سرگیری فعالیت ها از جمله بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی با تکمیل واکسیناسیون است و در کنار آن رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از تجمعات غیر ضروری باید از طرف همه مردم جدی گرفته شود.

رئیسی با قدردانی از کادر درمان و مدافعان سلامت که با تلاش و فداکاری از جان مردم صیانت می کنند و تشکر از برداران و خواهران بسیجی و مردمی که در سراسر کشور به کمک کادر درمانی آمده اند، تاکید کرد:از ابتدای کار، مسأله بیماری کرونا از اولویت‌های دولت بوده است و در صحبت‌ها و مذاکراتی که با سران برخی از کشورها داشتیم یکی از اولویت‌هایی که دغدغه من بود و پیگیری می‌کردم مسأله تامین واکسن مورد نیاز بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه تامین منابع ریالی و ارزی برای واردات واکسن در اولویت بوده و انجام شده است، گفت: با افزایش واردات واکسن و تقویت تولید داخلی طی روزها و هفته های آینده کار واکسیناسیون با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.  

رئیسی افزود: نسبت به معوقات کادر درمانی و پزشکی هم عرض کردم که این معوقات باید سریعا پرداخت شود. اینها جزو اولویت‌های دولت است و وقتی می‌گوییم مسأله کرونا اولویت است، یعنی همه ابعاد آن اولویت دارد.

 این خبر تکمیل می شود...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha