جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کاظم علیمحمدی

حوزه / حجت الاسلام کاظم علیمحمدی از افتتاح نخستین مدارس قرآنی رسمی حوزه علمیه آذربایجان شرقی، روز سه شنبه ۱۶ شهریورماه در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) تبریز خبر داد.

حجت الاسلام کاظم علیمحمدی، معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تبریز از افتتاح نخستین مدارس قرآنی رسمی حوزه علمیه آذربایجان شرقی(مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) تبریز و مدرس علمیه آیت الله حامدی(ره) میانه)، سه شنبه ۱۶ شهریورماه در تبریز خبر داد.

حجت الاسلام علیمحمدی افزود: این مراسم، روز سه شنبه ۱۶ شهریور ماه در حسینیه مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) تبریز با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که این مراسم همزمان با آغاز سالتحصیلی حوزه علمیه آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد، افزود: در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی بصورت حضوری و همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم‌زاده نوری، معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه بصورت وبینار سخنرانی خواهند کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به این که این مدارس قرآنی، طبق قوانین آموزشی حوزه حرکت می کند، گفت: سازوکارهای آموزشی حوزه در این مدرسه قرآنی رعایت می شود و طلاب باید در کنار حفظ کل، دروس معمول حوزه را نیز بگذرانند.

وی ادامه داد:  استعدادهای قرآنی ورودی های هر سال، طبق ساز و کار مشخصی برای حفظ کل قرآن وارد این مدارس قرآنی خواهند شد.

حجت الاسلام علیمحمدی، تقویت برنامه های قرآنی در سطح مدارس علمیه را یکی از مهم ترین اولویت های این معاونت عنوان کرد و افزود: طلاب به عنوان سربازان حضرت ولیعصر(عج) و پرچم داران عرصه تبلیغ دین، باید نسبت به قرائت، حفظ، ترجمعه و تفسیر قرآن کریم اهتمام جدی داشته باشند و آن را جزء اولویت های اصلی فعالیت های علمی خود قرار دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha