شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بلک

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در اجرای طرح شمیم حسینی ۸ هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی و یک هزار بسته مهر تحصیلی آماده شده است، گفت: ارزش ریالی این کمک‌ها ۳۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» به نقل از روابط‌ عمومی اوقاف و امور خیریه  اصفهان، حجت‌الاسلام محمدحسین بلک روزگذشته در رزمایش سراسری «شمیم حسینی»، با بیان اینکه کمک به نیازمندان با اجرای نیات واقفان و همچنین همراهی خیران از برنامه‌های همیشگی سازمان اوقاف و امور خیریه بوده است، اظهار داشت: این برنامه طی دو سال اخیر و باتوجه‌به وضعیت بحرانی ایجاد شده در کل دنیا که کشور و استان اصفهان را نیز در برگرفته تشدید شده است.

وی با بیان اینکه درگذشته کمک‌ها به‌صورت مقطعی و موردی در اختیار نیازمندان قرار می‌گرفته است، ابراز داشت: طی دو سال اخیر باتوجه‌به شرایط حاکم بر جامعه و وضعیت اقتصادی شهروندان این برنامه‌ها را ساماندهی کرده و به‌صورت منسجم اجرا کرده‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون پنج دوره رزمایش کمک مؤمنانه در اوقاف اجرایی شده است، ابراز داشت: هدف از اجرای این طرح کمک به بیماران، خانواده بیماران نیازمند و همه افرادی که در این شرایط توان مالی برای گذر امور باتوجه‌به اعمال قرنطینه را نداشتند.

وی با بیان اینکه امروز نیز آغاز رزمایش شمیم حسینی را همراه با سراسر کشور داشته‌ایم، اضافه کرد: با تعامل و همکاری سایر نهادها افراد نیازمند جامعه هدف را شناسایی و با تأمین میزان بسته مورد نیاز آنها این بسته‌ها را به دست آنها می‌رسانیم.

حجت‌الاسلام بلک با بیان اینکه در این دوره از اجرای طرح شمیم حسینی هشت هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی و یک هزار بسته مهر تحصیلی آماده شده است، ابراز داشت: ارزش ریالی این مجموعه کمک‌های انجام شده ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه در کنار بسته‌های کمک معیشتی و مهر تحصیلی کمک‌هایی برای کادر درمان و ... در حال انجام است تا اوقاف نیز به رسالت خود در این شرایط بحرانی عمل کند، ادامه داد: در زمینه‌های دیگر نیز اوقاف همکاری ویژه داشته که از آن جمله تأمین کپسول اکسیژن، تولید ماسک و گان و همچنین تجهیزات بهداشتی بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه جامعه هدف ما برای واگذاری بسته‌های معیشتی افرادی است که با خیریه‌ها ارتباط دارند، ادامه داد: برای شناسایی دانش‌آموزان نیز از ظرفیت آموزش‌وپرورش استفاده شد.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت مراکز افق امامزادگان اصفهان نیز در این زمینه برای شناسایی نیازمندان مورد توجه بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha