جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام رضوانی قزوین

حوزه / امام جمعه شهرستان بویین زهرا گفت: دلها با یاد خدا آرام می‌گیرد و تلاوت قرآن آرامش روحی را نیز به همراه دارد و انسان را به سمت سعادتمندی و خوشبختی هدایت می‌کند، چرا که قرآن، قانون اساسی اسلام است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اسدالله رضوانی، ظهر امروز در دیدار با مسئولین مسابقات قرآنی استان قزوین، گفت: هر کسی که از آموزه های قرآنی برخوردار شود و روح و جان و خانه خود را با تلاوت قرآن کریم منور سازد، زندگی او پر از خیر و برکت می گردد.

امام جمعه بویین زهرا خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی بی شک موجب ترویج مفاهیم قرآنی می شود که باید این اقدامات بطور مستمر ادامه داشته باشد

 وی ادامه داد : اگر بخواهیم از علوم و معارف بی‌کران قرآن بهره ببریم، شایسته است به ترجمه و تفسیر آن توجه کنیم تا در پرتو نور معارف الهی و عمل به آن‌ها اجر و ثواب دنیایی و آخرتی را نصیب خود گردانیم؛ حضور با دل و جان در محضر قرآن علاوه بر تعالی و ارتقای بعد معنوی انسان، آثار و برکات قرآن را در زندگی فرد جاری می کند و تنها در سایه توسل به قرآن است که رشد و تعالی میسر می شود.

رضوانی ادامه داد: دلها با یاد خدا آرام می‌گیرد و تلاوت قرآن، آرامش روحی را نیز به همراه دارد و انسان را به سمت سعادتمندی و خوشبختی هدایت می‌کند، چرا که قرآن، قانون اساسی اسلام است.

وی اظهار کرد: علم الهی در قرآن کریم تجلی کرده و زمانی که انسان به آن علم متصل می‌شود، توان و قدرت او غیر محدود می‌شود و کمترین قدرتی که انسان می‌تواند به واسطه اتصال به قرآن کریم کسب کند، مدیریت و مهار نفس درونی‌اش است.

امام جمعه بویین زهرا گفت: انس با قرآن موجب سعادتمندی دنیوی و اخروی بشر می شود و تمام مفاهیم ارزشمند همچون ایثار، آزادگی، خدمت  به مردم، عبادت، مسئولیت پذیری، جهاد و ... در قرآن کریم نهفته است که عمل به هر کدام از آنها رستگاری انسان را رقم می زند.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha