پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ستاد امر به معروف

ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان البرز از همان ساعات نخست حادثه با دستور ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج و با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی، کار حمایت از آمر به معروف را در شعبه ویژه امر به معروف دادگستری استان راهبری کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان البرز در بیانیه ای با تاکید بر ضرورت حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، توضیحاتی را درباره پرونده زوج طلبه کرجی ناهی از منکر ارائه کرد.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت زوج طلبه کرجی ناهی از منکر | معطلی پرونده در پیچ و خم قضایی

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه دوم ستاد امر به معروف و نهی از منکر البرز درباره پرونده مهرشهر کرج

با وجود مطالب مختلف در فضای مجازی درباره پرونده آمر به معروف مهرشهر کرج، لازم است مطالب و نکاتی را تقدیم حضور دغدغه‌مندان و خوانندگان محترم بنماییم؛

 اول: بدانیم که این پرونده تنها یکی از ده ها پروند مطالبه گری است که ستاد البرز در حال پیگیری و راهبری آنها می باشد.

دوم: ستاد امر به معروف استان البرز بیانیه ای را در بیست و دوم مردادماه صادر و منتشر کرد که توصیه می کنم حتما آن‌ را مطالعه بفرمایید.

سوم: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان البرز از همان ساعات نخست حادثه با دستور ویژه نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه شهر کرج؛ با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی استان البرز، کار حمایت از آمر به معروف را در شعبه ویژه امر به معروف دادگستری استان البرز راهبری کرد و در اسرع وقت خاطیان جلب شدند و پرونده در سیر و ریل قانونی مطلوب خود قرار گرفت.

امام جمعه محترم کرج هم به ستاد امربه‌معروف استان دستور پیگیری جدی دادند و هم چندین نوبت به دادستان کرج تاکید ‌پیگیری دقیق کردند و نیز با آمرین، حضوری و بی واسطه صحبت کردند و ضمن تقدیر از اصل امر به معروف و نهی از منکر ایشان، آنان را از روند کار مطلع و توصیه به صبوری کردند تا کار طبق موازین قانون و شرع، بدون حاشیه و با حداکثر اثر بازدارندگی پیش برود.

چهارم: بعد از متواری شدن خاطیان، آمر به معروف هیچ ردی از ایشان نداشت و در ارتباط تلفنی با ستاد، اظهار درماندگی می کرد. با هماهنگی ستاد و دادستانی و نیروی انتظامی، با استفاده از شیوه های خاص پلیس، رد خاطیان کشف شد و در چند نوبت اقدام به جلب صورت گرفت، که در نهایت ابتدا ضارب و سپس کاشف در سطح شهر کرج، جلب شدند. بعد از جلب و انجام مراحل انتظامی، خاطیان فورا به شعبه ویژه امر به معروف دادگستری کرج هدایت شدند و قرار بازداشت موقتشان صادر شد و هر دو موقتا بازداشت شدند. ‏بعد از پنج روز با نظر دادگستری و با ملاحظه ی مسائل قانونی در موضوعات اینچنینی(میزان خسارت وارده و جنس موضوع ضرب و جرح) خاطیان مجموعا با قرار وثیقه ی دویست و پنجاه میلیون تومانی(بیش از دو برابر موارد مشابه در غیر امر به معروف) و با قید ممنوع الخروج شدن از کشور، تودیع وثیقه شان توسط دادگستری استان البرز قبول شد.

پنجم: البته ‏از اینجا فشار و التهاب‌آفرینی برخی رسانه ها شروع شد؛ که چرا وثیقه ایشان پذیرفته شد( یعنی به سلیقه‌شان باید تا پایان دادرسی -ولو یکسال- خاطیان در زندان بمانند، که این مصداق منع قانونی دارد) و چرا از آمر و همسر ایشان، حمایت صورت نمی‌گیرد؛ که علیرغم دعوت ستاد از آمر به معروف، عملا لبیکی دریافت نشد و معلوم نیست دیگر چه حمایتی منظورشان است!

به نظر می رسد بخشی از این مطالبات از روی احساس همدردی با آمر به معروف باشد و البته برخی هم از روی کم اطلاعی نسبت به قوانین و دستورالعمل های اجرایی و قانونی.

ششم: لازم به ذکر است که ‏ستاد البرز در «مراسم تقدیر از برگزیدگان امربه‌معروف استان البرز» از آمر به معروف و همسرشان رسما دعوت کرد؛ که با عدم استقبال ایشان مواجه شد. به هر حال؛ همان موقع هدایای مادی و لوح تقدیر و تندیس مراسم برای ایشان ارسال شد و دریافت کردند.

هفتم: چندی بعد، برخی از اصحاب رسانه، اقدام به درج فیلم و عکس فرد کاشف حجاب در فضای مجازی کردند؛ که این خود حاشیه ای برای پرونده ایجاد می کرد و حتی می توانست بار قضایی علیه آمر داشته باشد، مضاف بر اینکه در فضای مجازی با القاب مسئله دار و قابل پیگردی همچون «محارب کرجی!» و نیز نسبت به دادستان و ستاد و امام جمعه و سپاه استان، الفاظی همچون «عافیت طلب و محافظه کار و مسامحه گر و غیرانقلابی و کمکار و غیره» فضای مجازی و اذهان عمومی را درباره پرونده و نهادهای پیگیر پرونده متشنج می کردند و هنوز هم می کنند. ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان البرز در تماسهایی این رسانه ها را به حفظ خونسردی و جلوگیری از حاشیه سازی دعوت کرد که بعد از این تماس متاسفانه علیه ستاد هم مواضعی در فضای مجازی اتخاذ کردند. در اینجا ستاد استان البرز  بیانیه اول را صادر و منتشر کرد و در آن، مراحل پیگیری پرونده قضایی و نظر کلی و وظیفه قانونی و شرعی ستاد درباره امر به معروف آحاد جامعه تبیین شد.

هشتم:‏ اکنون حدود چهل و پنج روز از حادثه می‌گذرد و پرونده از مراحل اولیه‌ی دادیاری و بازپرسی به دادگاه ارسال شده است. علت تطویل این زمان نیز «یکماه طول مدت درمان همسر طلبه» می‌باشد که طبق قانون می‌بایست دادگاه پس از پایان طول درمان و مشخص شدن آسیب نهایی برگزار شود. حالا پس از اتمام طول درمان همسر طلبه، پرونده طبق موازین قانونی، از دادیاری و بازپرسی به دادگاه انتقال یافته و کیفر خواست مربوطه صادر شده و احتمالا در چند روز آتی حکم اولیه نیز ابلاغ می گردد.

نهم: بدینوسیله به اطلاع عموم مردم متعهد و مومن و متدین و خاصه امت حزب الله می رساند؛ علیرغم تبلیغات نادرست و از روی کم اطلاعی برخی رسانه ها، ‏کار ستاد البرز در هدایت پرونده و هدایت دستگاههای انتظامی و قضایی برای پیگیری سریع کار تا جلب متهمان و شروع پیگیری قضایی کاملا مشخص و شفاف است. و همچنین بار دیگر اعلام می‌داریم؛ نهادهای نظامی و قضایی و انتظامی استان ضمن تقدیر از آمران به معروف و ناهیان از منکر و حمایت از اجرای فریضه عبادی_سیاسی امر به معروف ونهی از منکر، براساس موازین وشرایط شرعی وقانونی، حمایت و احیاء فریضتین ومطالبه گری در همه عرصه های نظارتی را وظیفه مسلّم خود دانسته و در مسیر انجام وظایف خود، ذره ای مماشات وکوتاهی نخواهد کرد. از تصدیع اوقاتتان، پوزش می‌طلبیم.

والسلام علیکم و رحمه‌الله
روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان البرز

بیانیه ستاد امر به معروف البرز درباره پرونده زوج طلبه کرجی

بیانیه ستاد امر به معروف البرز درباره پرونده زوج طلبه کرجی

بیانیه اول:

ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان البرز همچنین ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ اولین بیانیه خود را با موضوع «گزارش حمایت از آمر به معروف و ناهی از منکر» منتشر کرده بود  و در آن، ماجرای ضرب و شتم زوج طلبه ناهی از منکر و روند پرونده قضایی تشریح شده بود.

بیانیه ستاد امر به معروف البرز درباره پرونده زوج طلبه کرجی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد ناصری IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    8 1
    سوال بنده این است چرا دستگاه های مربوط نظیر نیروی انتظامی که گاه فاصله چندانی با وقوع حادثه ندارند، با تاخیر زیادی در محل حادثه حضور می یابند و متاسفانه شاهد وفور آن هستیم.
    • حرف حق IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      2 2
      برای من همیش سوال هست بسیجی ها و طلبه ها که ادعای این رو دارن که شرایط این رو دارن امر به معروف کنند چرا هیچ وقت تو موارد دیگه ای که اسلام به اون اشاره کرده و تاکید کرده برای امیر به معروف لال تشریف دارن اینهمه اختلاس شد اینهمه دزدی شد امثال روحانی و ولایتی و علم الهدی و لاریجانی چرا نسبت به این افراد هیچ امر به معروفی از جانب این اقایون یا خانم ها انجام نمیشه چرا هیچ اعتراضی از جانب اینها انجام نمیشه مگه امر به معروف فقط حجابه این رفتارها باعث شده که جامعه نسبت به اسلام سلیقه ای اینها حس خوبی نداره نمونش رو تو مشارکت انتخابات مجلس و ریاست جمهوری میبیند و اگر کسی ادعا کنه اینها اکثریت هستند وجود این رو داشته باشید یک رفراندوم برگزار کنید مگه حضرت علی نمیگه حکومتی که پشتوانه مردمی نداره اصلا مشروعیت نداره
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 12
    این زوج طلبه متهمان را ببخشند تا امت متوجه شومد که اسلام دین رافت و مهربانی است. شما انگار همه‌اش در فکر انتقام و تنبیه هستید.
    • ابراهیم IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      9 2
      سلام و عرض ادب. اگر فقط جرم جنبه شخصی داشت،بخشش خوب بود،اما جنبه اجتماعی کشف حجاب،جنبه اجتماعی کتک زدن به خاطر نهی از منکر( پررویی و وقاحت کاشفین و ضاربین و حق به جانب بودنشان در جامعه)مانع از بخشش آنهاست.
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      7 1
      آثار رأفتهای گذشته داریم می بینیم !
    • سیدحسین IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      6 0
      بخشش و گذشت جا داره. اما اینجا جاش نیست. ترحم بر پلنگ تیزدندان، ستمکاری بود بر گوسفندان. ولکم فی القصاص حیات وقتی یه مجرم قصاص میشه، جلوی جرمهای بعدی همون مجرم، و جرمهای مشابه سایرین گرفته میشه. اگر هم بخوان ببخشن باید به "شدّوا الوثاق" عمل کنند. باید جرم و کیفر مجرم مشخص بشه، بعد اگه خودشون خواستن، بدون فشار از جانب بقیه تصمیم بگیرن که ببخشن یا قصاص کنن. والا مجرم نه تنها به بدی کارش پی نمیبره و قدر گذشت رو نمیدونه، بلکه طلبکار هم میشه و فکر میکنه چون توان انتقام نداشتن گذشت کردن. برای جرمهای بعدی هم جری میشه و میگه من میزنم، تو اونطرف صورتت رو بیار جلو.
    • سید IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      3 0
      شما همیشه در فکر انتقام و تنبیه آدمای وظیفه شناس و توهین به اونها باشید عیب نداره؟ فقط آدمای لا مذهب اگه به خاطر جرمشون مجازات بشن شماها دردتون میاد!
    • گمنام IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      1 0
      ترحم بر پلنگ‌تیز دندان؟!
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      1 0
      اگر با خانم خودت هم اینکار رو میکردند میبخشیدی ؟
    • عبدا... IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      1 0
      باشه. آب و‌ هوای اورشلیم چطوره ؟
  • حسینی IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    4 0
    باید قانون حمایت بیشتری از ناهیان از منکر کنه. چرا کسی که فقط تذکر زبانی به همشهری خودش می ده باید با هوچی گری و ضرب و شتم مواجه بشه. آیا یکی از علتهاش این نیست که این افراد قوانین رو سفت و سخت نمی بینن؟
  • محمد حسن جعفری IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    4 0
    با سلام ،آینجا بخشش جا نداره،ترحم بر پلنگ ت تیز دندان ،ستمکاری بود بر گوسفندان باید برخورد قانونی صورت بگیره تا مایه عبرت دیگران بشه
  • امیر IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    همین؟؟؟ بارها شده به پلیس تماس گرفته شده و اصلا نمی ایند؟ چرا از پلیس بازپرسی نشده که چرا سر وقت نیامده؟ چرا از اون فروشگاه شکایت نشده که چرا ناهی از منکر رو بیرون کرده از فروشگاه؟؟ اینکه ناهی از منکر حس نا امنی بکنه باعث میشه دیگه نهی نکنه. الان شما دیگه جرات میکنید با خانواده که هستید امر بمعروف و نهی از منکر کنید؟
  • گمنام IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    2 0
    اینجا جای بخشش نیست،بخشش باعث شده که خوی حیوانی پررنگ بشه،باید جوری با این افراد برخورد بشه که تا عمر دارن یادشون نره چیکار کردن.وحشی بازی جاش تو جنگله نه داخل شهر...
    • مریم توکلی IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      1 0
      واقعا
  • یاس کبود IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    اینجا جای هیچگونه بخشش و چشم پوشی نیست،این چشم پوشی ها باعث شده که خوی حیوانی این افراد پررنگتر بشه،باید جوری با این افراد برخورد بشه که تا آخرعمر یادشون نره چیکار کردن.وحشیگری جاش تو جنگله نه داخل شهر...خدا نسل این افراد رو منقرض کنه ان شاءالله
  • رضا IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    متاسفانه بیشترین تقصیر به مردم منطقه بر می گرده عافیت طلبی و ترس باعث رواج بی بندوباری و برخوردهای خشن می شود. ادامه این موضوع به ضرر همین مردم است.
  • حیدری مریم IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    2 0
    به نظرم باید رسیدگی قضایی با جدیت بیشتری صورت بگیره تا تکرار نشه
  • حرف حق IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    3 1
    برای من همیش سوال هست بسیجی ها و طلبه ها که ادعای این رو دارن که شرایط این رو دارن امر به معروف کنند چرا هیچ وقت تو موارد دیگه ای که اسلام به اون اشاره کرده و تاکید کرده برای امیر به معروف لال تشریف دارن اینهمه اختلاس شد اینهمه دزدی شد امثال روحانی و ولایتی و علم الهدی و لاریجانی چرا نسبت به این افراد هیچ امر به معروفی از جانب این اقایون یا خانم ها انجام نمیشه چرا هیچ اعتراضی از جانب اینها انجام نمیشه مگه امر به معروف فقط حجابه این رفتارها باعث شده که جامعه نسبت به اسلام سلیقه ای اینها حس خوبی نداره نمونش رو تو مشارکت انتخابات مجلس و ریاست جمهوری میبیند و اگر کسی ادعا کنه اینها اکثریت هستند وجود این رو داشته باشید یک رفراندوم برگزار کنید مگه حضرت علی نمیگه حکومتی که پشتوانه مردمی نداره اصلا مشروعیت نداره
  • مهناز IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    3 1
    متاسفم که در جامعه ای زندگی میکنیم که اینچنین افراد خطرناکی وجود دارند. اینجور افراد دست کمی از داعش ندارند. من خودم خانم باحجابی نیستم اما همیشه سعی میکنم تا جایی که میتونم قوانین کشورم رو رعایت کنم. و اگر جایی تذکری از کسی بشنوم در حد توانم با آغوش باز پذیرا می شوم و سعی میکنم رعایت کنم. اصلا نمیتونم درک کنم چرا بعضی افراد اینقدر دربرابر امر به معروف و نهی از منکر مغرضانه و گاها مثل این مورد وحشیانه رفتار میکنن. واللا بخدا خود خارجی ها هم که اینقدر بعضی هامون سنگ آزادی داشتنشونو به سینه مون میزنیم برای پوشش شان قوانینی دارند که مردمشان ملزم به رعایت آنها هستند.
  • مهربان IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    2 0
    یکبار برای همیشه مجازات بسیار سنگین برای این خانواده اراذل و اوباش شامل ضارب و کاشف گرفته شود ، حقیقتا اینها بسبار گستاخ شده اند .
  • الهه IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    2 0
    من شاید به شخصه حجاب درستی نداشته باشم ولی حق را کاملا به این شخص طلبه و همسرشون میدم و واقعا قلبم به درد اومد...ازینکه هیچکس کمکشون نکرد و فقط نظاره گر بودن اشد مجازات رو خواستاریم برای خاطیان...
  • مجتبی IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    باید صاحب فروشگاه رو هم دستگیر کنند