جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
واکسن کرونا

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

مالیات لاکچری ها "صفر" باقی ماند

دومین گزارش نظارت مستمر بر اجرای بودجه ۱۴۰۰ از سوی دیوان محاسبات کشور منتشر شد.دیوان محاسبات کشور اعلام کرد: در بازه زمانی ۴ ماه ابتدای سال، از مجموع ۱۷۵ جزء بند و تبصره، مفاد، ۶۰ حکم ۳۴.۵ درصد به صورت کامل اجرا شده است و تعداد ۵۵ حکم معادل ۳۰ درصد از احکام به صورت ناقص اجرا شده و ۶۰ حکم معادل ۳۴.۵ درصد کلاً اجرا نشده است. نکته قابل توجه این که از مجموع ۱۱۱۸ دستگاه اجرایی مشمول ارایه صورتحساب ماهانه، تعداد ۹۰۰ دستگاه معادل ۸۱ درصد در موعد مقرر گزارش دستگاه خود را به دیوان محاسبات کشور ارائه نموده‌اند و ۲۱۸ دستگاه اجرایی معادل ۱۹ درصد همچنان به عنوان "حساب نداده" شناخته می‌شوند. لازم به ذکر است با همکاری خزانه داری کل کشور، تعداد دستگاه‌های "حساب نداده" از ۳۰۶ دستگاه در پایان اردیبهشت ماه به ۲۱۸ دستگاه در پایان تیرماه کاهش یافته است. بررسی وضعیت تحقق منابع و مصارف بودجه دولت در ۴ ماهه منتهی به تیرماه ۱۴۰۰ از تحقق ۴۷ درصدی منابع بودجه‌ای در مقابل تحقق ۶۲ درصدی مصارف حکایت دارد که به منظور پوشش کسری موجود، دولت بخشی از این کسری را از محل تنخواه‌گردان خزانه و بخشی دیگر را از محل منابع موضوع ماده ۱۲۵ قانون محاسبات عمومی تامین نموده است. عدم توفیق در حصول کامل منابع درآمدی پیش بینی شده در قانون از سوی دستگاه‌های اجرایی متولی امر، در مقابل تحقق کامل غالب هزینه‌ها و مصارف پیش بینی شده، منجر به ادامه روند کسری در بودجه کل کشور در ۴ ماه ابتدای سال شده است. یافته‌های دیوان محاسبات کشور نشان می‌دهد بیش از ۹۰ درصد از درآمدهای مالیاتی مستقیم در ۴ ماه ابتدای سال نسبت به میزان پیش بینی شده در قانون بودجه محقق شده که این میزان نسبت به مدت مشابه ۲ ماهه ابتدای سال رشد نشان می‌دهد. یادآور می‌شود مالیات بر خانه‌های لوکس و خودروهای لاکچری به جهت عدم تصویب مقررات در دولت، همچنان صفر است. بیشترین درصد تحقق منابع درآمدی در ۴ ماه منتهی به تیرماه، مربوط به فروش و واگذاری انواع اوراق مالی و اسلامی و درآمدهای مالیاتی و کمترین میزان تحقق در بخش واگذاری شرکت‌های دولتی، منابع حاصل از واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و فروش و واگذاری اموال منقول و غیرمنقول دستگاه‌های اجرایی بوده است.

منبع:ایسنا

نوبت واکسیناسیون ۴۵ ساله‌ها رسید

سامانه ثبت‌نام تزریق واکسن کرونا salamat.gov.ir برای افراد ۴۵ سال به بالا (متولدین ۱۳۵۵ و قبل) باز شد. همچنین افراد ۳۵ تا ۴۴ سال (متولدین ۱۳۵۶ تا ۱۳۶۵) که ساکن استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، قم و هرمزگان هستند و در پایگاه‌های بهداشت پرونده سلامت دارند می‌توانند از طریق همین سامانه ثبت‌نام و نوبت تزریق واکسن دریافت کنند. به زودی این سامانه برای دانشجویان و طلاب سراسر کشور باز خواهد شد.

منبع:خبرنگاران جوان

سازمان حج و زیارت تصمیم ستاد اربعین را تایید کرد

نماینده ولی فقیه در امور حج نسبت به سهمیه‌بندی محدود و انتخاب موکب‌داران برای اعزام به اربعین مطابق تصمیم ستاد مرکزی اربعین واکنش نشان داد.شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد، آخرین خبرها و تحولات در خصوص اعزام به مراسم اربعین را بررسی کرد.نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت پس از گزارش رییس سازمان حج و زیارت درباره مصوبات امروز ستاد مرکزی اربعین اظهار کرد: با توجه به محدودیت، بهتر بود برای قدردانی، به زائران خاصی چون مدافعان حرم و سلامت که علاقه‌مند هستند در این مراسم حضور یابند، سهمیه‌ای اختصاص می‌یافت و به قید قرعه کسانی به این سفر راه می‌یافتند. او گفت: اعزام موکب‌داران و اعضای کمیته‌های اربعین به عنوان خادمان زائران حسینی در کنار زائران مشتاق معنا پیدا می‌کند و در توزیع سهمیۀ محدودی که از سوی عراق اختصاص یافته است، هرچند همه به نوعی زائر و دلباخته زیارت و خدمت به زائران هستند، خوب بود این نکته رعایت می‌شد. پس از آن که دولت عراق با ورود ۳۰هزار زائر ایرانی و ۱۰هزار زائر از کشورهای عربی و دیگر کشورها برای شرکت در مراسم اربعین امسال موافقت کرد، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، پس از برگزاری جلسه ستاد مرکزی اربعین گفت: این ۳۰ هزار نفر را در قالب موکب‌داران و کمیته‌هایی که وظیفه‌ای داخل عراق دارند، ساماندهی خواهیم کرد؛ چرا که این عدد در کل کشور قابل توزیع نیست. هر چند امسال تصمیم بر این بود که فقط ۱۰۰ هزار نفر از خدام شرکت کنند و اکنون باید از آن ۱۰۰ هزار نفر ۳۰ هزار نفر را اعزام کنیم. عراق برای ورود زائران اربعین فقط مرزهای هوایی را باز گذاشته که معاون وزیر کشور خطاب به مردم تاکید کرد: تمام مرزهای زمینی بسته است و هیچ خدماتی در مرزهای زمینی داده نمی‌شود. دولت عراق به هیچ وجه با تردد زمینی موافقت نکرده است. چنان‌چه هموطنان ما به هر نحوی وارد کشور عراق شوند، عراق مجازات خودش را دارد. سازمان حج و زیارت که از روز گذشته فراخوان پیش ثبت‌نام اربعین را داده بود، امروز این پیش ثبت‌نام را متوقف کرد.

منبع:ایسنا

ایران برای عمق دفاعی ۳ هزار کیلومتری خیز برداشت

نشست واکاوی عملیات کمان ٩٩ با حضور سرلشکر صفوی و فرماندهان وقت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس برگزار شد. سرلشکر صفوی، امیرسرتیپ حبیب بقایی، امیر پورشاسب، امیر سرتیپ برات‌پور، سردار عراقی و خانواده‌های شهدای نهاجا در این نشست حضور داشتند. سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی در این نشست گفت: این جلسه یک بعد نورانیت دارد و به خاطر شهیدان عالیقدر خلبان نیروی هوایی ارتش است و پیکر شهید محمدی بعد از ۳۴ سال به وطن بازگشت. رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی، اظهار کرد: نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران یک نیروی الهی است و این جمله حضرت امام خمینی (ره) است،  بنده در طول دفاع مقدس با شهیدان بابایی، اردستانی و دیگر شهرها در ارتباط بودم. رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی اضافه کرد: جنگ‌های آینده علیه ایران از نظر ماهیت و شدت و طول مدت و فناوری پیشرفته جدید متفاوت خواهد بود. دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تأکید کرد: ایران یک کشور خدایی است، انقلاب ایران به نام خدا شروع شد و ملت ایران یک ملت تاریخ‌ساز با تمدن چندین هزار سال است. رهبران ایران هم امام راحل و مقام معظم رهبری مورد تأیید امام زمان(عج) هستند. رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در تشریح جایگاه نیروی هوایی در استمرار امنیت پایدار حاکم بر کشور، گفت: برای قدرتمند شدن باید نیروی هوایی قوی داشته باشیم. وی اظهار داشت: تحرکات دشمن باید در فاصله سه هزار کیلومتری از مرزهای ایران رصد شود، حداقل عمق دفاعی کشور باید به سه هزار کیلومتر برسد.

منبع:تسنیم

وزیر کشور حکم «ارجائی شیرازی» را برای شهرداری مشهد صادر کرد

سید عبدالله ارجائی شیرازی که با رأی اکثریت قاطع اعضای شورای شهر ششم به عنوان شهردار مشهد انتخاب شده بود با حکم احمد وحیدی وزیر کشور دولت آیت‌الله رئیسی، به صورت رسمی شهردار مشهد شد. ارجائی پیش از این در سطوح مختلف اجرایی در استان خراسان رضوی فعالیت داشته و به عنوان فرماندار فاروج، معاون فرماندار مشهد، مدیرکل اجتماعی شهرداری مشهد و مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام مشغول به کار بوده است. سیدعبدالله ارجائی در بهمن ۱۳۹۹ طی حکمی مدیرعاملی بنیاد ۱۵ خرداد را بر عهده داشت.

منبع:تسنیم

مرزهای زمینی برای اربعین بسته شدند

ولی الله حیاتی اظهار داشت: بر اساس اعلام مسئولان کشور عراق سفر به عتبات عالیات برای شرکت در کنگره پیاده روی اربعین حسینی تنها از طریق هوائی مقدور است بنابر این اگر افرادی قصد عزیمت به این کنگره را دارند تنها از طریق مرزهای هوائی اقدام کنند. معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان افزود: کشور عراق به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال ۳۰ هزار سهمیه برای زائران ایرانی متقاضی شرکت در کنگره اربعین حسینی در نظر گرفته که قرار است موکب دارانی که هر ساله در کشور عراق به زائران خدمات دهی می کنند در قالب این سهمیه به کشور عراق اعزام شوند. حیاتی بیان کرد: فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با ویروس کرونا در خوزستان تاکید کرد : بر همین اساس امسال هیچ گونه موکبی برای ارائه خدمات و پذیرایی از زائرین در مسیرهای شلمچه و چذابه برپا نمی شود و موکب دارانی که قصد برپایی موکب در کشور عراق را دارند تنها از مسیر هوایی می توانند به این کشور سفر کنند. معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان گفت: از عموم مردم درخواست می کنیم با توجه با بسته شدن مرزهای چذابه وشلمچه از سوی کشور عراق بر روی مسافران عتبات عالیات به خوزستان به این ۲ مرز سفر نکنند تا مشکلی برایشان به وجود نیاید. حیاتی گفت: مرزها برای تجارت و واردات و صادرات باز هستند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. وی در پایان تصریح کرد: کسانی که قصد دارند از طریق مرز هوائی به عراق سفر کنند باید ۷۲ ساعت قبل از پرواز اقدام به انجام تست p.c.r کنندتا از ورود آنان به خاک عراق جلوگیری نشود. گفتنی است، امسال دومین سالی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا پیاده روی اربعین حسینی در کشور انجام نمی شود.

منبع:تسنیم

کرونا آرام نگرفت

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۷ هزار و ۵۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۹۷۳ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۹۸۶ نفر رسید. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۸۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۱ هزار و ۲۵۷ نفر رسید. تا کنون ۴ میلیون ۳۹۴ هزار و ۸۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند. ۷ هزار و ۶۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۲۹ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۸۶۴ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۲۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۴۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۵۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

منبع:مهر

افزایش قیمت سبوس منتفی شد

امید گیلانپور، معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد در نامه‌ای به یزدان سیف، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران از عدم تغییر قیمت سبوس با توجه به نظر سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی و به منظور حمایت از دامداران خبر داد. در این نامه آمده است: عطف به نامه شماره ۱۴۰۰ /۵۰۰/۲۴۲۱۶ مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۱۲ به استحضار می‌رساند که موضوع قیمت سبوس گندم در دومین جلسه کارگروه تنظیم بازار کالاهای کشاورزی مطرح و حسب نظر مقام عالی وزارت با توجه به مشکلات خشک‌سالی و برای حمایت از دامداران مقرر شد قیمت سبوس گندم نسبت به قبل بدون تغییر باقی مانده و همچنان از طریق سامانه‌های موجود توزیع شود. بدیهی است میزان پرداخت یارانه برای جبران هزینه‌های کارخانجات آرد باید توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان محاسبه و از سازمان برنامه‌وبودجه کشور پیگیری شود. لطفاً ضمن ابلاغ این مصوبه به نهادهای ذی‌ربط دستور فرمائید اقدامات لازم برای نظارت و رصد بازار معمول گردد.

منبع:مهر

تراز تجاری کشور مثبت شد

سخنگوی این سازمان گفت: در مرداد ماه امسال هشت میلیون و ۴۵۲ هزار تن کالا به ارزش پنج میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار بین ایران و کشورهای جهان تبادل شد که سهم صادرات سه میلیارد و ۳۲۳ میلیون دلار و سهم واردات در این ماه دو میلیارد و ۵۵ میلیون دلار بود بنابراین تراز تجارت غیر نفتی کشور یک میلیارد و ۲۶۳ میلیون دلار را نشان می‌دهد. سید روح اله لطیفی اظهار داشت: سرجمع تجارت غیر نفتی کشور در رویه‌های صادرات و واردات در پنجمین ماه سال ۱۴۰۰ از لحاظ وزنی هشت میلیون و ۴۵۲ هزار تن به ارزش پنج و ۳۷۸ میلیون دلار بوده است که سهم صادرات در این ماه (۳۱ روز)، هفت میلیون و ۱۴۲ هزار تن به ارزش سه میلیارد و ۳۲۳ میلیون دلار بوده است که نسبت به صادرات کشور در مرداد ماه سال ۹۹ از لحاظ وزنی بدون کاهش ۹.۵ درصدی و از لحاظ ارزش رشد ۵۴ درصدی داشته است. وی افزود: صادرات کشور در مرداد ماه نسبت به تیرماه امسال با کاهش ۱۴ درصدی در وزن و ۹ درصدی در ارزش همراه بوده است. لطیفی در خصوص مقاصد کالاهای ایرانی در مرداد ماه گفت: چین با دو میلیون و ۴۳۶ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۵۰۵ میلیون دلار ۳۴ درصد وزن و ۴۵ درصد ارزش کل صادرات در مرداد ماه را به خود اختصاص داده است و نسبت به تیرماه کاهش ۱۲ درصدی در وزن و افزایش ۲۰ درصدی در ارزش را تجربه کرده است، عراق هم در این ماه نسبت به تیرماه ۱۸ درصد در وزن و ۲۷ درصد در ارزش خرید کالا از ایران کاهش داشته است و یک میلیون و ۸۳ هزار تن کالا به ارزش ۳۴۶ میلیون دلار کالا از ایران خریده است، امارات با ۷۳۴ هزار تن به ارزش ۲۸۵ میلیون دلار (کاهش ۱۳ درصدی در وزن و ۱۹ درصدی در ارزش)، ترکیه با ۳۶۲ هزار تن به ارزش ۱۸۴ میلیون دلار (رشد ۴ درصدی در وزن و کاهش ۴۴ درصدی ارزش) و افغانستان با ۳۶۴ هزار تن به ارزش ۱۲۷ میلیون دلار (کاهش ۱۲ درصدی در وزن و ۵۰ درصدی در ارزش) پنج مقصد اصلی صادرات کالاهای ایرانی در مردادماه بودند. سخنگوی گمرک در خصوص میزان واردات پنجمین ماه سال گفت: در ۳۱ روز مرداد ماه امسال یک میلیون و ۳۱۰ هزارتن کالا به ارزش دو میلیارد و۵۵ میلیون دلار به صورت ترخیص قطعی وارد کشور شد که نسبت به واردات در مرداد ماه سال ۹۹ از لحاظ وزن ۳۶ درصد کاهش و از لحاظ ارزش ۲۶ درصد کاهش داشته است. اما در مقایسه با تیر ماه ۱۴۰۰ کاهش ۶۸ درصدی در وزن و ۵۳ درصدی در ارزش را نشان می‌دهد. البته میزان ترخیص درصدی کالا با دستورات معاون اول رئیس جمهور و دولت سیزدهم ۷۹۸ هزار تن بوده که به دلیل درصدی بودن و تکمیل نشدن اسناد قطعی ترخیص در آمار واردات قطعی اعلام نمی‌شود. وی در خصوص کشورهای مبدا خرید کالاهای وارداتی کشورمان گفت: امارات با ۳۶۸ هزار تن به ارزش ۷۱۱ میلیون دلار نسبت به تیرماه کاهش ۷۶ درصدی در وزن و ۵۳ درصدی در ارزش واردات قطعی داشته است، چین با ۱۲۷ هزار تن کالا به ارزش ۴۷۶ میلیون دلار نسبت به ماه قبل کاهش ۶۲ درصدی در وزن و ۵۶ درصدی در ارزش را تجربه کرده است، ترکیه با ۲۶۲ هزار تن کالا به ارزش ۲۸۱ میلیون دلار کاهش ۳۸ درصدی در وزن و ۴۲ درصدی در ارزش صادرات به ایران را نسبت به تیرماه را داشته، آلمان با ۸۰ هزار تن کالا به ارزش ۱۰۵ میلیون دلار کاهش ۲۸ درصدی در وزن و ۲۹ درصدی در ارزش کالاهای معامله شده برای بازار ایران را داشته و نهایتاً سوئیس با ۲۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۳ میلیون دلار کاهش ۹۰ درصدی در وزن و ۷۸ درصدی در ارزش را برای فروش کالا به ایران در مرداد ماه نسبت به تیرماه داشته است. وی در خصوص کالاهای وارداتی افزود: در این ماه تلفن همراه با ۲۳۹ میلیون دلار با فاصله زیاد با سایر کالاها در صدر واردات کشور قرار گرفته و پس از آن دانه سویا با ۱۴۷ میلیون دلار، ذرت دامی با ۱۱۲ میلیون دلار، گندم با ۷۲ میلیون دلار و جو با ۴۰ میلیون دلار قرار دارند. لطیفی در خصوص کالاهای عبوری از ایران در پنجمین ماه سال گفت: در مرداد ماه امسال ۹۷۴ هزار تن کالای خارجی از مسیر ایران عبور کرده است که نسبت به کالای عبوری از کشورمان در مرداد ماه ۹۹ که ۵۰۱ هزار تن بوده است رشد ۹۴ درصدی داشته است.

منبع:مهر

تونل سری فلسطینی ها لرزه بر اسرائیل انداخت

فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس: شش اسیر فلسطینی با شجاعت موفق شدند با حفر تونلی از داخل زندان فرار کنند.  جنبش جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های مقاومت این عملیات فرار رویدای تاریخی و قهرمانانه خواندند که ضربه سختی به اشغالگران وارد کرد. فلسطینی‌ها بار دیگر به سیستم امنیتی رژیم اشغالگر ضربه زدند. دیوارهای بلند و حسگرهای نظارتی شبانه روزی نتوانستند در مقابل اراده این قهرمانان کاری انجام دهند و تمام نظریه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی را زیر سوال برد.

منبع:شبکه خبر

برق ۱۰ میلیون نفر رایگان شد

شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران، «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: مشترکانی که زیر ۳۰۰ کیلووات ساعت مصرف داشته باشند، در گروه خوش مصرف‌ها قرار می‌گیرند که حدود ۸۶ درصد از مشترکان در این بخش قرار دارند؛  هزینه برق ماهانه این مشترکان حدود ۱۵ هزار تومان است. وی ادامه داد: تعرفه برق مشترکانی که تا سطح ۳۰۰ کیلووات ساعت مصرف کنند، تنها هفت درصد در سال اضافه می‌شود اما کسانی که بیش از این میزان مصرف داشته باشند، ۱۶ درصد دیگر نیز به تعرفه برق آنها اضافه می‌شود. سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: از میان همه مشترکان کشور، ۱۴ درصد جزو پرمصرف‌هایی هستند که دو برابر الگو برق مصرف می‌کنند اما از این میان تنها ۲ درصد در گروهی قرار می‌گیرند که بیش از ۲ برابر الگو برق مصرف و قبض‌هایی با ارقام بالا را دریافت می‌کنند. رجبی مشهدی گفت: براساس قانون، هزینه برق مصرفی مشترکان تا دو برابر الگو با تعرفه عادی محاسبه می‌شود اما مازاد برآن با میانگین قیمت تمام‌شده انرژی‌های تجدیدپذیر محاسبه می‌شود. وی ادامه داد: به طور مثال اگر مشترکی ۷۰۰ کیلووات ساعت مصرف داشته باشد، تا سقف ۶۰۰ کیلووات ساعت آن با تعرفه عادی محاسبه و ۱۰۰ کیلووات ساعت آن با میانگین قیمت تمام شده انرژی تجدیدپذیر محاسبه می‌شود. سخنگوی صنعت برق افزود: مشترکان پرمصرف می‌توانند برای‌تامین برق مورد نیاز خود اقدام به احداث مولدهای خورشیدی کوچک کنند یا آنکه هزینه برق مصرفی خود را براساس میانگین قیمت تمام شده انرژی‌های تجدیدپذیر بپردازند. رجبی مشهدی گفت: برای هر منطقه الگویی تعریف می‌شود که براین اساس۵ منطقه شامل یک منطقه عادی و ۴ منطقه گرمسیر وجود دارد. وی افزود: بیش از ۸۰ درصد مناطق کشور در گروه مناطق عادی قرار می‌گیرند و شهرهایی مانند تهران، تبریز، مشهد در این گروه قرار دارند که الگوی مصرف برق در این مناطق ۳۰۰ کیلووات ساعت است و کسانی که بیش از این میزان برق مصرف کنند، در زمره مشترکان پرمصرف قرار می‌گیرند. ۳۶ میلیون مشترک برق در کشور وجود دارد که از این میان نزدیک به ۳۰ میلیون مشترک خانگی هستند.

منبع:ایرنا

دومین محموله داروی قارچ سیاه وارد کشور شد

حیدر محمدی، مدیرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اظهار کرد: مصرف داروهای درمان قارچ سیاه تقریباً بیش از دو هفته است که از حالت طبیعی خارج شده و به شدت افزایش پیدا کرده است. او افزود: سرانه مصرف داروی قارچ سیاه در کشور ماهیانه ۸ تا ۹ هزار دوز بوده اما اکنون این میزان افزایش یافته است. در حال حاضر ۲۵ هزار عدد از این دارو را برای دو ماه در بازار توزیع کردیم که ظرف یک هفته تمام شد. محمدی ادامه داد: به دنبال افزایش سیر مصرفی این دارو، میزان واردات را افزایش دادیم. امروز خوشبختانه دومین محموله "آمفوتریسین بی لیپوزومال" به  میزان ۱۳ هزار عدد وارد شد؛ اگر با مشکلی مواجه نشویم در این هفته واردات همچنان ادامه پیدا می‌کند. امیدواریم تا آخر هفته تعداد قابل توجهی از این دارو در دسترس قرار بگیرد تا بیماران مشکلی پیدا نکنند. محمدی تصریح کرد: هفته گذشته ۲۲ هزار عدد آمفوتریسین بی برای درمان قارچ سیاه ترخیص و امروز هم ۱۳ هزار عدد از این محموله وارد کشور شد. او توصیه کرد: به هیچ وجه داروهای تخصصی را خارج از داروخانه‌ها تهیه نکنید زیرا این داروها به احتمال خیلی زیاد تقلبی و غیر قانونی هستند و مضراتش از فروش آن بیشتر است .

منبع:خبرنگاران جوان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha