پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آزمون شفاهی گیلان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس اعلام کرد: طلابی که درس الفائق را بگذرانند از یک امتحان شفاهی کفایه و خارج اصول معاف می شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، امروز در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه سراسر استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهار کرد: علم به کثرت تعلم نیست، از این رو خداوند باید عنایت فرماید تا علوم اهل بیت(ع) را فرا بگیریم.

وی در ادامه با تصریح به اینکه مدیران مدارس علمیه راهبران اصلی طلاب هستند، اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم زمینه تثبیت علم را در قلوب طلاب ایجاد کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان فارس در خصوص برگزاری امتحانات، عنوان کرد: الحمدلله امتحانات تیرماه که به صورت حضوری برگزار شد که مطلوب بود، همچنین امتحانات جبرانی و ارتقائی نیز با توجه به تقاضای طلاب و مشکلاتی که در برگزاری امتحانات آنلاین وجود داشت به صورت حضوری برگزار شد.

وی همچنین در خصوص دوره تابستانه حوزه علمیه استان نیز خاطرنشان کرد: در سال گذشته دوره تابستانه برگزار نشد، لذا تصمیم گرفته شد امسال دوره تابستانه با نظارت مدیریت حوزه استان برگزار شود، که ۵ مدرسه مجری برگزاری طرح تابستانه بودند و زحمات کادر اجرایی و اساتید آنها قابل تقدیر است.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین استوار افتتاحیه حوزه علمیه استان روز شنبه ۲۰ شهریور ماه در حرم مطهر شاهچراغ(ع) خواهد بود و از روز یکشنبه نیز دروس آغاز خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان فارس گفت: علاوه بر سخنرانی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، در صدد دعوت از حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز برای آیین افتتاحیه هستیم.

وی افزود: با توجه به تسریع در واکسیناسیون به دنبال برگزاری حضوری دروس بودیم، اما با توجه به اینکه دز دوم واکسن تا روز افتتاحیه زده نخواهد شد به همین دلیل اعلام کردیم که برگزاری دروس به مدت یک ماه تلفیقی خواهد بود و پس از آن با توجه به شرایط تصمیم گیری خواهد شد.

وی بیان کرد: با ابلاغ معاونت آموزش حوزه های علمیه سراسر کشور، کیفیت برگزاری دروس به استان ها سپرده شده است، در این ابلاغیه همچنین تاکید به حضوری بودن پایه های اول و دوم شده است، سومین نکته نیز این بوده که در موارد مجازی بارگزاری همه فایل های صوتی اساتید الزامی است.

مدیر حوزه علمیه استان فارس تصریح کرد: طلاب مدارس سطح عالی می توانند درس الفائق را در کنار سایر درس ها انتخاب کنند؛ امتیازات الفائق این است که از یک امتحان شفاهی کفایه و خارج اصول معاف شوند.

وی عنوان کرد: یکی از دغدغه های طلاب پایه ۱۰ و اساتید این بود که برای حکم استادی باید به قم می رفتند طبق تقاضاهایی که می شد این امتحانات طبق دستور مدیر حوزه های علمیه به استان ها واسپاری شده است.

وی به اجرای طرح دوره میثاق طلبگی اشاره کرد و افزود: هدف دوره میثاق این است که طلبه قبل از ورود به دروس رسمی با فضای حوزه آشنا شود، مرحله انس با طلبه بنا است در دوره میثاق رقم بخورد، همچنین انس با معاونین و مدیر نیز در این دوره اتفاق می افتد هدف دوم این است که مدیر و معاونین طلبه را رصد کنند و با روحیه آن ها آشنا شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha