چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام سید حسین آقا میری

حوزه/ کارشناس دینی گفت: انحراف در جامعه قدم‌به‌قدم هست و هرگز به‌صورت آنی ارتجاع جامعه اتفاق نمی‌افتد، بنابراین نباید از کنار انحرافات کوچک بی‌تفاوت باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام‌ سید حسین آقامیری، شامگاه دوشنبه در مراسم عزاداری حسینی در دفتر نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: سؤالی پیرامون واقعه عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین(ع) هست، مبنی بر اینکه آیا سیدالشهدا(ع) برای شهادت و یا رسیدن به حکومت قیام کرد و یا آنکه مطلب دیگری در میان است.

وی ابراز کرد: اساس و ریشه انحراف در یک جامعه الهی، خود مردم هستند، ازاین‌جهت که جهل بستر اصلی انحراف را ایجاد می‌کند.

کارشناس دینی افزود: هرچه یک جامعه پیرامون مسائلی که باید بداند، بیشتر آگاه باشد، عمق نفوذ دشمن در آن جامعه بسیار کمتر است.

وی ابراز کرد: انحراف زمانی به جامعه‌ای اتلاق می‌شود که اساس و بنیان یک جامعه برقرار است ولی یک آشفتگی و تزلزلی در جامعه حکم‌فرما است ولی ارتجاع، زمانی است که ظاهر و باطن جامعه کاملاً به سمت اصول جاهلیت رفته است.

حجت الاسلام آقامیری عنوان کرد: بدانید عقبه اصلی جریان سقیفه یهود است، نقش یهود در غصب خلافت امیرالمؤمنین و شهادت امیر المومنان بسیار مهم است، لذا یهود بر اساس توطئه‌ای جریان سقیفه را به‌صورت غیر آشکار راه انداختند.

وی ادامه داد: تعبیری از امام علی هست که می‌فرماید باطل اگر آشکار خود را نمایان کند، همیشه شکست می‌خورد، لذا باطل همیشه خود را آراسته به حق می‌کند.

کارشناس دینی اذعان کرد: یهود در سقیفه به دنبال ریشه‌کنی اسلام ناب بودند، به تعبیر علامه عسکری(ره) یهودیان و حامیان آنها می‌دانستند که فقط با غصب خلافت نمی‌توانستند اسلام را ریشه‌کن کنند، لذا به دنبال بیعت گرفتن با امیرالمؤمنین بودند تا به این بهانه این خاندان را به قتل برسانند.

وی خاطرنشان کرد: از زمان جریان سقیفه که خط اصیل اسلام ناب در جامعه کور شد و انحراف در جامعه به وجود آمد، تا واقعه عاشورا که قتل پسر پیغمبر مستحب مؤکد تلقی شد، قریب به ۵۰ سال به طول انجامید، این یعنی آنکه برای ایجاد انحراف در جامعه اسلامی، ۵۰ سال زمان سپری شد.

حجت الاسلام آقا میری ادامه داد: انتهای جامعه آن زمان بعد از ۵۰ سال از زمان سقیفه تا واقعه عاشورا، به ارتجاع رسید و ظاهر و باطن جامعه به اصول جاهلیت رسید، البته باید بدانید که لازمه ارتجاع جامعه، انحراف است بنابراین باید نسبت به کمترین انحرافات مراقب بود.

وی تاکید کرد: جامعه قدم‌به‌قدم دچار ارتجاع می‌شو، و خائنان با انحراف جامعه را به سمت ارتجاع و اهداف شوم خود می‌برند.

کارشناس دینی ادامه داد: در مقتل آمده است که زمان به شهادت رساندن سیدالشهدا، حضرت زینب (س) فریاد زدند «امان از دوشنبه» که اصحاب از امام رضا (ع) سؤال شد مگر امام حسین (ع) را در روز جمعه به شهادت نرساندند؟ حضرت فرمودند حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در روز جمعه به شهادت رسید، ولی سقیفه بنی ساعده در روز دوشنبه تشکیل شد.

وی توضیح داد: در اعتقادات ما آمده است که حتی فکر گناه هم نکن، حتی در خلوت خود فکر گناه نکن، و یا اگر به گناه افتادی گناه صغیره نکن که به گناه کبیره می‌افتید، کلاً از سنت‌های دنیا، تدریج زمانی لازم است، برای تشکیل شدن یک میوه درخت از یک هسته، زمانی لازم است، برای ارزشمند شدن یک سنگ تحت عنوان طلا، باید هزاران سال زمان ببرد تا سنگ بی‌ارزش به طلا تبدیل شود.

حجت الاسلام آقا میری اظهار کرد: در روایات آمده است که ابلیس کم‌کم انسان را به انحراف می‌کشاند تا از امام زمان دور می‌شویم، در جهان هستی چیزی آنی نداریم و تدریج از سنت‌های الهی است، لذا ظهور امام زمان (عج) نیز بر این سنت تدریج است.

وی در پایان بیان کرد: انحراف در جامعه قدم‌به‌قدم هست و هرگز به‌صورت آنی ارتجاع جامعه اتفاق نمی‌افتد، بنابراین نباید از کنار انحرافات کوچک بی‌تفاوت باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha