سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام آقا حسینی

حوزه / امام جمعه شهر محمدیه گفت: انتظار امام زمان(عج) نباید فقط در حد دعا و حرف باشد، بلکه باید در آن عمل وجود داشته باشد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام بهاءالدین آقا حسینی، ظهر امروز با حضور در برنامه معارفی «تا آسمان» سیمای مرکز قزوین  گفت: خانواده ای را می توان منتظر ظهور امام زمان (عج) دانست که وظیفه خود را در جامعه منتظر انجام دهد. البته اولین اقدام برای این که جهان در مرحله نهایی آمادگی برای ظهور حضرت حجت را پیدا کند، یک اقدام معرفتی است.

وی خاطرنشان کرد: همه فعالیت های انسان منتظر باید علامت انتظار داشته باشد.  یعنی این علامت در تمام فعالیت های فرد منتظر مانند کسب و کار، سیاست، اقتصاد، ارتباط با دیگران و خانواده وجود داشته باشد و یک خانواده منتظر خانواده ای است که دنبال یک آرمان درحرکت است.

امام جمعه شهر محمدیه و مهرگان تصریح کرد: انسان منتظر حتما باید انس با قرآن را به صورت عام داشته باشد، اما به صورت خاص هم باید برخی از سوره هایی را که تلاوت آنها در عصر غیبت توصیه شده است، تلاوت کند.

 وی ادامه داد:  یک منتظر امام زمان(عج) در سبک زندگی و رفتارهای خود باید اهل نماز، دعا و مناجات باشد. حضرت مهدی(عج) هم فرمودند: «أَکْثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِیلِ الْفَرَجِ فَإِنَّ ذَلِکَ فَرَجُکُم»  بنابراین، دعا و مناجات باید یکی از مولفه های رفتاری سبک زندگی منتظرانه باشد و به آن توجه شود.

حجت الاسلام آقا حسینی با بیان به اینکه تلاوت زیارت عاشورا، می تواند در ایجاد روحیه جهادی بسیار تاثیرگذار باشد، خاطرنشان کرد: زمانی که انسان با امام حسین(ع) پیوند می خورد با امام زمان(عج) هم پیوند برقرار کرده است.

امام جمعه شهر محمدیه و مهرگان عنوان کرد: یک منتظر می تواند، رویکرد جهادی را در آیات، روایات و ادعیه های مطرح شده، آموزش ببیند و سبک زندگی خود را مهدوی و امام زمانی قرار دهد.

وی اظهار کرد:  انتظار امام زمان(عج) نباید فقط در حد دعا و حرف باشد، بلکه باید در آن عمل وجود داشته باشد.

حجت الاسلام آقا حسینی ضمن آرزوی موفقیت برای دولت سیزدهم بیان کرد: امیدواریم مسئولان و وزرای دولت بتوانند مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم به خصوص جوانان را مرتفع نمایند.

 امام جمعه شهر محمدیه و مهرگان همچنین از برنامه معارفی «تا آسمان» سیمای مرکز قزوین تقدیر کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha