پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام سید محمد آقامیری

حجت الاسلام آقامیری گفت: متاسفانه بسیاری از پروژه‌ها به صورت نمادین و با تقلید از مدلهای غربی و شرقی اجرا می‌شود، در حالی که ما فرهنگ غنی اهل بیت(ع) را داریم. ما باید در تمام برنامه‌ها و پروژه‌هایمان در شورای شهر پیوست مهدویت داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام سید محمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران، امروز در سومین اجلاس بین المللی فعالان مهدوی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در منطقه غرب آسیا منطقه بسیار مهم حجاز قرار دارد که محل نزول پیامبران الهی و قرآن است.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) همواره نگاه خاصی به شمال شرق حجاز و منطقه‌ای که کشور ایران در آن است، داشتند. اما در مقابل، دشمنان رسول خدا نگاهشان به غرب و روم آن زمان بود.

حجت الاسلام آقامیری با تاکید بر نگاه خاص آل الله به ایران، عنوان کرد: توجه ویژه رسول اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) به این منطقه جغرافیایی نشان از این دارد که تحول بزرگی در این منطقه با مرکزیت ایران رخ خواهد داد و پرچم لا اله الا الله بر فراز قله‌های دنیا از این نقطه به اهتزاز در خواهد آمد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ایجاد یک تحول عظیم جهانی نیاز به مقدماتی دارد، اظهار کرد: در زمان امام محمد باقر(ع) عده‌ای نزد حضرت آمده و از ایشان می‌خواهند برای به دست گرفتن حکومت قیام کنند، امام ایشان از این کار نهی کرده و جواب منفی می‌دهند. اما وقتی از اطراف و اکناف کاشان به امام مراجعه می‌کنند آن حضرت فرزند بلافصل خود را همراه آنها می‌فرستند و به او اجازه اقامه نماز جمعه و قضاوت می‌دهند.

وی افزود: در منطقه یزد نیز چنین اتفاقی افتاد. امامزاده جعفر(ع) به آن منطقه رفته و بسیاری از مردم  را شیعه می‌کنند، عالمان بزرگی در یزد تربیت می‌شوند تا جایی که یزد به حسینیه ایران معروف می‌شود. این اقدامات از سوی اهل بیت(ع) بیانگر این است که ایشان برای کانون تحول جهان یعنی ایران برنامه دارند.

حجت الاسلام آقامیری ابراز کرد: با توجه به نگاه تحولی که اهل بیت(ع) به این منطقه داشتند، می‌توان گفت اصلی ترین دلیل حضور امامزاده‌های عظیم الشان در ایران زمینه‌سازی برای تربیت نیروهایی است که در آینده بتوانند مقدمات ظهور امام زمان(ع) را فراهم کنند.

 عضو شورای شهر تهران، تصریح کرد: پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) در مردم ایران ظرفیت، توان و اراده اقدام در راستای ظهور را ‌دیدند. هر چند امر ظهور در منطقه حجاز رخ خواهد داد اما مقدمات، پشتیبانیها و تحولات در منطقه غرب آسیا شکل می‌گیرد.

وی افزود: امروز همه مسئولین، رؤسا و علما در هر پست و جایگاهی که هستند باید وظیفه و ماموریت خود را با دستگاه فکری اهل بیت(ع) هماهنگ کرده و در راستای تحول عظیم جهانی و ظهور منجی به ایفای نقش بپردازند.

حجت الاسلام آقامیری بیان کرد: خداوند به بنده توفیق داد چند صباحی در شورای شهر در خدمت مردم شریف تهران باشم، وظیفه خود می‌دانم تمام برنامه‌ها و مسئولیت‌هایم را در راستای مهمترین هدف اهل بیت(ع) یعنی تحقق ظهور پیش ببرم. 

عضو شورای شهر تهران، اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از پروژه‌ها به صورت نمادین و با تقلید از مدلهای غربی و شرقی اجرا می‌شود، در حالی که ما فرهنگ غنی اهل بیت(ع) را داریم. ما باید در تمام برنامه‌ها و پروژه‌هایمان در شورای شهر پیوست مهدویت داشته باشیم. 

وی با اشاره به وضعیت کنونی کشور، افزود: یکی از اهداف ما در شورای شهر با توجه به وضعیت فعلی جلب رضایت مردم و بالا بردن دلبستگی آنها به نظام است.

حجت الاسلام آقامیری ابراز کرد: دولت و شورای شهر گذشته ناراحتی‌های زیای برای مردم به وجود آورد. مشارکت ۲۵ درصدی مردم تهران در انتخابات گذشته نتیجه عملکرد دولت قبل است، مردم پاسخ دولت را در انتخابات دادند.

عضو شورای شهر، اظهار کرد: اگر ما بتوانیم به وظایف خود عمل و به مردم خدمت رسانی کنیم، مردم امیدوار و علاقمند می‌شوند، نتیجه عمل ما در انتخابات بعدی مشخص خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعلام آمادگی می‌کنم هر خدمتی در راستای اهداف اجلاس مهدویت و ظهور منجی عالم حضرت مهدی(عج) بر عهده بنده و شورای شهر گذاشته شود با تمام توان دنبال خواهم کرد و هر کاری که در توانمان باشد انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محفوظ IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    در متن خبر نوشته: عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ایجاد یک تحول عظیم جهانی نیاز به مقدماتی دارد، اظهار کرد: در زمان امام محمد باقر(ع) عده‌ای نزد حضرت آمده و از ایشان می‌خواهند برای به دست گرفتن حکومت قیام کنند، امام ایشان از این کار نهی کرده و جواب منفی می‌دهند. اما وقتی از اطراف و اکناف کاشان به امام مراجعه می‌کنند آن حضرت فرزند بلافصل خود را همراه آنها می‌فرستند و به او اجازه اقامه نماز جمعه و قضاوت می‌دهند. سئوال: نام فرزند امام محمدباقر علیه السلام را که به کاشان رفتند میشه بفرمایید و ایا مرقد هم دارند در این شهر؟ ممنون هستم یکنفر جواب بده

    پاسخ سایت: سلام . حضرت علی بن محمد الباقر- این بزرگوار در مشهد اردهال به شهادت رسیدند . مرقد ایشان در سی کیلومتری کاشان معروف است . هر ساله در دومین جمعه ماه مهر ، مراسم قالی شویان به مناسبت شهادت آن حضرت برگزار می شود .

  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    همۀ پروژه ها در کشور ما پیوست مهدویت دارند. اگر کسی بپرسد که کی تمام میشود به این روایت استناد میشود که «کذب الوقاتون» (کسانی که وقت تعیین می کنند دروغگو هستند)