جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شیروانیان

حوزه / مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان اعلام کرد: درس دفاع مقدس در گذشته در حوزه های علمیه ارائه نمی‌شد، ولی به یاری خدا دو واحد درسی در حوزه ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، سردار مجتبی شیروانیان، ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان، اظهار داشت: کلنگ موزه دفاع مقدس اصفهان سال ۷۶ به زمین خورد و ۳ مدیر قبلی برای پیشرفت این مرکز تلاش ها و پیگیری بسیاری نمودند اما وقتی این امانت به دست بنده سپرده شد، ۳۰ ماه بود که پروژه تعطیل و گرد غریبی روی آن نشسته بود.

وی اذعان کرد: از لحظه ای که شروع کردیم با تشکیل هیئت امنا بر اساس فرمان رهبری، هیئت امنا را تشکیل و باب همراهی تشکل‌های مختلف باز شد.این مجموعه در سه فاز پیش بینی شده بود که فاز اول آن آماده و پاسخگوی نیازهای اولیه بنیاد است، اما در کنار آن با توجه به بررسی‌های انجام شده، رویکرد ارائه محتوا به دستور کار ورود کرد که به مناسبت‌های مختلف این فضا در اختیار مناسبات و مراسم‌های گوناگون قرار گرفت، اما چون این بستر همچنان در دست ساخت و پیشرفت بود باید بخشی از محتوا را جمع‌آوری می‌کردیم و ادامه روند ساخت را به دست پیمانکاران می‌سپردیم.

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان خاطر نشان کرد: درحال حاضر شرایط از جهت عمران ساختمانی ۹۵ درصد رشد کرده و تامین تجهیزات آن نیز بیش از ۸۰ درصد پیشرفت نموده است.

وی اظهار داشت: در ادامه تلاش‌ و زحمات مدیران و مساعدات قبلی که از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ انجام گرفته قریب به ۴۵میلیارد تومان برای بنیاد جذب اعتبار شده که بخش عمده آن هزینه شده است، اما باتوجه به افزایش قیمت‌ها و مشکلات اقتصادی به نظر بنده آن‌طور که باید و شاید پشتیبانی نشده است، امیدواریم این مساعدت‌ها ادامه پیدا کند.

شیروانیان ادامه داد: در بحث تاریخ شفاهی ۱۷۵۰ساعت فایل ضبط شده از گذشته داریم که ۹۰۵ ساعت آن پیاده سازی شده است و حدود ۶۵ جشنواره‌ هنری مختلف در این زمینه برگزار شده که استان اصفهان توانسته در این رویدادها رتبه‌های اول تا ششم را از آن خود کند.

وی تصریح کرد: یکی از ماموریت‌های بنیاد ارائه درس دو واحدی دفاع مقدس هست که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود که حدود ۱۸۰هزار دانشجو به صورت داوطلبانه این واحد درسی را اخذ کردند، همچنین پیگیری‌هایی نیز انجام شده که حتی الامکان شرایط به گونه‌ای مهیا شود تا دانشجویان بیشتری به سمت این واحد درسی ترغیب شوند.

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان اظهار کرد: درس دفاع مقدس در گذشته در حوزه های علمیه ارائه نمی‌شد، ولی به یاری خدا دو واحد درسی در حوزه هم ارائه می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha