شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ بیست و دومین اجلاسیه معاونین تهذیب مدارس علمیه خوزستان

حوزه/ بیست و دومین  اجلاسیه معاونین تهذیب مدارس علمیه استان خوزستان، در مسجد اعظم اهواز، و با رعایت پروتکل های بهداشتی  برگزار شد.

در ابتدای این اجلاسیه کارگاه آموزشی «سبک زندگی اسلامی» توسط استاد حجت الاسلام محمد کیانی، معاون امور طلاب حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

حجت الاسلام کیانی در این کلاس بیان داشت: مشی کلی انسان‌ها در یک جامعه، به‌صورت گروهی یا فردی، در فعالیت‌های روزانه، در اوقات فراغت، در فعالیت‌های اجتماعی و سایر فعالیت‌ها را سبک زندگی می‌گویند.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت بدن، مدیریت ذهن و مدیریت ارتباطات سه عنصر اصلی تشکیل یک سبک زندگی است.

در ادامه حجت الاسلام محمد بزرگیان، ضمن خوش‌آمد گویی به حاضرین  اظهار داشت: تزکیه و تعلیم مهم‌ترین غایت بعثت انبیاء بوده و حوزه‌های علمیه در استمرار حرکت انبیاء متکفل این غایت و کانون پرورش انسان‌هایی است که رسالتشان رسالت انبیاء است.

وی، تصریح کرد: از نظر بنده، مهم‌ترین، زیباترین و باارزش‌ترین کار در این عالم هستی ورود در عرصه تربیت در حوزهای علمیه است؛ چراکه مستعدترین انسان‌های روی زمین برای هدایت طلاب هستند و اصولاً طلاب برای هدایت شدن و رسیدن به قرب الهی وارد حوزه‌های علمیه می‌شوند و این کار و رسالت مهم که همان تزکیه و تعلیم است بر عهده‌ی  معاونین تهذیب است. و یک  کلان پروژه‌ای به اسم طلبه به  او داده‌شده تا برای تربیت و تعالی آن‌ها کمک کند.

در بخش دیگر این اجلاسیه حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، به بیان هدف از برگزاری این اجلاسیه پرداخت و بیان داشت: هدف از برگزاری این اجلاسیه  استفاده دوستان در موضوعات مختلف اعم از کارگاه‌هایی که در این اجلاسیه اجراشده و آموزش‌هایی است که در خصوص برنامه‌ی 5 ساله به دوستان داده‌شده تا بتوانند برش یک‌ساله‌ی برنامه‌ی 5 ساله را خودشان تدوین کنند.

وی در ادامه گفت: آن چیزی که شما عزیزان در تدوین برش یک‌ساله باید به آن توجه کنید، نیازها و ضرورت‌های مدرسه و شهر شماست و شما در این برش یک‌ساله باید بنویسین که چه اولویت‌هایی دارید؟ چه برنامه‌هایی را طلابتان از شما مطالبه می‌کنند؟ واینکه چه اهدافی را دارید که با این برنامه ها میخواهید به آن برسید؟ ازاین‌رو معاون تهذیب، مدیر و شورای تهذیبی مدرسه مسئولیت خطیری در این خصوص دارند.

در پایان این اجلاسیه نیز کارگاه آموزشی «دانش‌افزایی اصول و فنون مشاوره»، توسط حجت‌الاسلام روح‌الله شریفی نژاد، روانشناس و کارشناس امور تربیتی، برگزار شد.

حجت الاسلام شریفی نژاد، در این کلاس اظهار داشت: یکی  از کارهای یک معاون تهذیب این است که  قبل از اینکه بر روی رفتار و کردار طلاب کار کند بر روی افکار آن‌ها و تصویر و باوری که طلاب از خود دارند کار کند.

وی عنوان داشت: گوش دادن اصلی‌ترین کار یک مشاور است و مشاور نباید زیاد حرف بزند چراکه مردم بیشتر به دنبال این هستند که ما به درد دل آن‌ها گوش فرا دهیم و نیاز به تخلیه کردن خوددارند چراکه وقتی یک نفر خودش را تخلیه می‌کند حالش بهتر می‌شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha