جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/  بازدید خبرگزاری حوزه  از مدرسه خاتم الانبیاء

حوزه/ طی نشستی که با حضور مشاور عالی و دستیار ویژه مدیر حوزه های علمیه در امور قم و مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه برگزار شد،‌ طرح هدایت علمی تربیتی حوزه مورد بررسی تخصصی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، طی نشستی  که با حضور مشاورعالی و دستیار ویژه مدیر حوزه های علمیه در امور قم و مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه برگزار شد،‌ طرح هدایت علمی تربیتی حوزه در سطح یک حوزه بررسی شد.


بر اساس این گزارش: حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری، مشاورمدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا برته، مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه با حضور در مدرسه علمیه خاتم الانبیاء قم ضمن بازدید از بخش های آن در نشستی با مدیر این مدرسه،‌ به طرح هدایت علمی تربیتی حوزه پرداختند.


حجت الاسلام عبدالجلیل محمودی مدیر مدرسه علمیه خاتم الانبیاء در این نشست، ضمن تشریح طرح هدایت علمی تربیتی حوزه گفت: از زمان حضور آیت الله اعرافی در مدیریت حوزه های علمیه، طرحی با عنوان هدایت علمی تربیتی حوزه در دستور کار قرار گرفت و چند سالی است که کار خود را به صورت آزمایشی در برخی مدارس سطح عالی پیش برده است و در ادامه رفع نواقص و توسعه طرح مورد بررسی قرار گرفت.


وی اجرای این طرح را در راستای تحول در حوزه دانست و گفت: این طرح رسالت توحیدی برای طلاب ایجاد می کند که شامل پنج عرصه انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی ، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است.


وی خاطرنشان ساخت: اگر حوزه بخواهد به عنوان خاستگاه انقلاب نقش ایفا کند، چاره ای جز این که خود را به روز رسانی کند، ندارد و به روز رسانی حوزه برای تأمین نیازهای انقلاب و اسلام با توان تحول در حوزه اجرایی می شود.


در ادامه حجت الاسلام والمسلمین غفوری نیز بر ضرورت اجرای  تخصصی طرح هدایت علمی تربیتی حوزه بر اساس نظرات و دیدگاه‌های شورای عالی  و مدیریت حوزه تأکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha