شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ نشست معاونان پژوهش مدارس علمیه خوزستان

حوزه/ اجلاسیه معاونان پژوهش مدارس علمیه استان خوزستان به میزبانی مدرسه علمیه فاطمیون اهواز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی  برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز، در ابتدای اجلاسیه معاونان پژوهش مدارس علمیه استان خوزستان که با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد، حجت‌الاسلام مهدی آریا خاکی، معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، ضمن خوش‌آمد گویی به حاضرین، به بیان اهداف برگزاری این نشست پرداخت و اظهار داشت: معاونت پژوهش حوزه استان در راستای پیاده‌سازی چشم‌انداز پنج‌ساله و برش شهرستانی و مدرسه‌ای بناست کارگاه تدوین برنامه در سطح معاونین شکل دهد.

وی افزود: هر مدرسه چشم‌انداز یک‌ساله خود را در زمینهٔ فعالیت‌های پژوهشی تعیین و مشخص کند. برنامه‌ریزی برای تحقق چشم انداز مستلزم همکاری تمام اعضای کادر مدارس است و فقط متوجه مسئول پژوهش نیست. این جلسه برای هم‌گرایی و هم‌اندیشی است و پیش‌بینی می کنیم ماهانه و به‌صورت منطقه‌ای ادامه پیدا کند.

حرکت حوزه علمیه خوزستان به سمت حوزه بین المللی

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، اظهار داشت: حوزه علمیه در دوران مدیریت آیت‌الله اعرافی وارد فاز جدیدی تحت عنوان برنامه‌نویسی برای دست یافتن به یک چشم‌انداز ۱۵ ساله شد تا در طراز بین‌الملل به یک جایگاهی برسد که بتواند یک مرجع بین‌المللی برای پاسخگویی به همه‌ی نیازهای بشری در عرصه علوم انسانی اسلامی باشد.

وی در ادامه گفت: هدفی که برای حوزه علمیه استان خوزستان در نظر گرفته‌شده این است که پاسخگوی نیاز جنوب غرب کشور و حاشیه‌ی خلیج‌فارس یعنی همه‌ی کشورهای عربی منطقه تا شمال آفریقا باشد؛ برای رسیدن به این هدف برنامه‌ای ۱۵ ساله در سه برنامه‌ی ۵ ساله که هر برنامه‌ی پنج‌ساله به پنج برنامه‌ی یک‌ساله تقسیم‌شده با موضوع کار ویژه‌های روحانیت در ۱۸ هزار کار ویژه، برای استان خوزستان چشم‌انداز تعریف‌شده است و ما برنامه‌ی پنج‌ساله‌ی اول را برنامه‌ریزی کردیم و باید در این مسیر حرکت کنیم.

مجوز نشریه علمی پژوهشی مفتاح الفقاهه دریافت می شود

در بخش دیگر این اجلاسیه، حجت‌الاسلام میر علایی راد، مسئول کرسی‌های آزاداندیشی و نشریات علمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان، ضمن بیان گزارشی از عملکرد دفتر کرسی‌های آزاداندیشی و نشریات علمی، ادامه داد: برای رشد کمی و کیفی کرسی‌ها هم در سطح استانی و هم در سطح مدارس نشست‌های علمی در قالب‌های گوناگون را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی افزود: نشریات پژوهشی، نشریات دارای مجوز علمی در سطح کشور هستند که به نشریه علمی ترویجی و نشریه علمی پژوهشی تقسیم می‌شوند و هم‌اکنون در حال دریافت مجوز برای نشریه علمی پژوهشی مفتاح الفقاهه هستیم و باید در سطح مدارس نشریات مدرسه‌ای از امسال توسط معاونین راه‌اندازی شود.

شناسایی استعدادهای برتر

در ادامه حجت‌الاسلام مراد پور، مسئول امور نخبگان و استعدادهای برتر معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان، ضمن بیان روند عضوگیری کانون نخبگان استان، عنوان کرد:  فرق استعدادهای برتر با نخبگان در این است که استعدادهای برتر استعداد نخبگی را بالقوه دارند، ولی نخبگان کسانی هستند که استعدادهای علمی و پژوهشی آن‌ها به فعلیت رسیده و کار دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان این است که دست این استعدادهای برتر را بگیرد و آن‌ها را به مرز نخبگی برساند.

وی در ادامه گفت: المپیاد علمی پیش رو هم در شناسایی استعدادهای برتر و هم در ایجاد شور و نشاط علمی به‌ویژه در شرایط کرونا مؤثر است.

در ادامه این اجلاسیه معاونین مدارس علمیه خوزستان به بیان نظرات، پیشنهادها و انتقادهای پرداختند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha