جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اقدام شجاعانه زندانیان فلسطینی نشان می‌دهد، رژیم صهیونیستی که برای ایران خط و نشان می‌کشد و سخن از طرح هزار ضربه چاقو می‌گوید، ضعیف‌تر از آن است که تصور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امروز در برنامه پیام این هفته تبریز با اشاره به شش زندانی شجاع فلسطینی که بامداد روز دوشنبه از زندان صهیونیست ها گریختند، اشاره کرد و اظهار داشت: آن‌ها سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی صهیونیست‌ها را در امواجی از شوک، بهت و نگرانی فرو بردند. این زندانیان برای رسیدن به نقطه رهایی خودشان تونلی نسبتاً طویل حفر کردند که نشان از ضعف عجیب نظام امنیتی صهیونیست‌ها دارد، چرا که حفر تونل‌ها چند ماه طول کشیده و اقتدار امنیتی صهیونیست‌ها را به چالش کشید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اضافه کرد: صهیونیست‌ها حتی در سرزمین های اشغالی توان مراقبت از خود را ندارند. اقدام شجاعانه زندانیان فلسطینی نشان می‌دهد، رژیم صهیونیستی که برای ایران خط و نشان می‌کشد و سخن از طرح هزار ضربه چاقو می‌گوید، ضعیف‌تر از آن است که تصور می‌شود. مصداق سخن ماندگار سید حسن نصرالله است که گفت رژیم صهیونیستی از لانه عنکبوت سست‌تر است.

وی گفت: این حرکت حماسی اسیران فلسطینی می‌تواند تبدیل به نمادی برای انسجام و هم افزایی گروه‌های مقاومت فلسطینی شود. حماس و جهاد اسلامی این پروژه را در یک تشریک مساعی و برادرانه پیش بردند و این راهی است که باید تقویت شود.

امام جمعه تبریز افزود: حرکت تاریخی ۶ اسیر فلسطینی حتی می‌تواند تبدیل به یک حرکت الگویی برای همه اسیران در بند فلسطینی و غیره فلسطینی شود تا موجی از فلسطینی‌ها و جوانان فلسطینی را وارد این عرصه بکند.

وی ادامه داد:  حرکت ماندگار ۶ اسیر فلسطینی اثر معنوی و جاودانه هم دارد که در هر شرایطی حتی ناامیدی شدید، راه باز است به شرطی که انسان بخواهد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه، با بیان اینکه ۲۰ شهریور سالگرد شهید محراب حضرت آیت الله مدنی، است، گفت: مردم تبریز وجود دو شهید محراب یعنی شهید آیت الله قاضی طباطبایی و شهید آیت الله مدنی را افتخار خود می دانند.

وی با اشاره به اینکه شهید محراب آیت الله مدنی در ولایت مداری جزو انسان‌های نمونه بود، افزود: او مطیع امام(ره) بود. معنویت شهید آیت الله مدنی مثال‌زدنی بود. مهربانی ایشان و نوازش نسبت به همسایه‌ها هیچ وقت فراموش نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به انتخابات عراق در ۱۸ مهر ماه اشاره کرد و گفت: جریان‌ مؤثر در انتخابات عراق جریان مقاومت است و قدرت این جریان همان ائتلاف فتح با رهبری هادی العامری مورد پذیرش سایر قدرت‌ها و احزاب این کشور است.

امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: ائتلاف فتح در بخش‌های سیاست داخلی، مسئله مقاومت، پایان اشغالگری آمریکا در عراق و قطع وابستگی عراق به آمریکا و روابط با جمهوری اسلامی ایران، چین و روسیه مؤثر است.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم افزود: ملت عراق به برکت خون تاریخ‌ساز حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به بیداری مبارکی دست یافتند که امید پیروزی گفتمان ناب مقاومت در عراق را دو چندان کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha