جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

 حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: باید در حوزه‌های علمیه علاوه بر تعلیم معارف دینی، مهارت‌های لازم را به طلاب جوان آموخت تا مخاطبان خود را به صورت حداکثری جذب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه سردارین قزوین که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزارشد، به حدیثی از حضرت علی (ع) در رابطه با  جایگاه علم و علم آموزی پرداخت و گفت: حضرت امیر مومنان علی (ع) می فرمایند که « الدّنیا کُلُّها جَهلٌ إلاّ مَواضِعَ العِلمِ، وَ العِلمُ کُلُّه حُجَّةٌ إلاّ ما عُمِلَ بِهِ .» یعنی دنیا همه آن  نادانی است، مگر آن جاها که علم باشد و علم  همه آن حجت است، مگر علمی که به آن عمل شود.»

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: کسب علم و علم آموزی از سفارشات و تأکیدات دین مبین اسلام  و ائمه معصومین (علیهم الاسلام) است و  درباره علم بسیار سفارش کرده، چرا که از جایگاه رفیع و برجسته ای برخوردار است.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: در دین مبین اسلام، فراگیری علم و علم آموزی چنان از جایگاه رفیعی برخوردار است که در روایات ائمه معصومین (علیهم الاسلام) به خوبی بیان شده که هر کسی که عالمی را مورد احترام وتکریم قرار دهد مثل این است که خدا را تکریم نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا، زکات علم را بر نشر و عمل به آن دانست و بیان کرد: شما طلاب علوم دینی باید اهتمام جدی بر کسب علم داشته باشید تا مورد بازخواست خدای متعال قرار نگیرید.

از فرصت ها استفاده ببرید

 مدیر حوزه علمیه قزوین بر بهره گیری بیشتر طلاب از فرصت ها و لحظات دوره طلبگی تاکید و بیان کرد: شما طلاب که این افتخار برای شما به دست آمده تا در مکتب امام صادق (ع) کسب علم داشته باشید باید بیش از پیش از فرصت ها و لحظات هم نشینی با دوستان ایمانی را قدر دانسته و همیشه شکرگزار این نعمت باشید.

وی همچنین بر تدبر و مطالعه به منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در رابطه با حوزه های علمیه واهمیت علم آموزی اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها انتظارات خود را از طلاب و همچنین اهتمام جدی به کسب علم و علم آموزی بیان فرموده اند.

طلاب مهارتهای تبلیغی را بیاموزند

 مدیر حوزه علمیه قزوین به اهمیت فراگیری مهارتهای تبلیغ  از سوی طلاب پرداخت و عنوان کرد: باید در حوزه‌های علمیه علاوه بر تعلیم معارف دینی، مهارت‌های لازم را به طلاب جوان  آموخته تا مخاطبان خود را به صورت حداکثری جذب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: یک طلبه باید برای تبلیغ در شهرها و روستاها مهارتهایی اعم از شیوه سخنرانی را  به خوبی فرا بگیرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: شما طلاب حوزه علمیه قزوین در عرصه های پژوهشی، تهذیبی وآموزشی ایده های مبتکرانه و خلاقانه به مسئولین حوزه ارائه دهید و از این طریق خدمتگزاران خود را در مدیریت حوزه علمیه قزوین یاری نمایید. 

 مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: بنده بارها در جلسات مختلف با طلاب مدارس علمیه قزوین بر راه اندازی یک تشکل طلبگی تاکید نموده ام که امیدواریم با همراهی شما  بتوانیم مشکلات مختلف را برطرف نماییم.

 کلاس های اخلاق با جدیت برگزار شود

 مدیر حوزه علمیه قزوین با تاکید بر راه اندازی کلاسهای اخلاق در مدارس علمیه، بیان کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا کلاسهای خوبی در زمینه اخلاق برگزار می شد، ولی به دلیل این بیماری لغو شد. ان شاءالله در سال جدید  با جدیت این کلاسها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha