پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 977464
۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
مدیر مدرسه علمیه سردارین قزوین

 حوزه / مراسم آغاز سال تحصیلی طلاب مدرسه علمیه سردارین قزوین با حضور مدیر حوزه استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اسدالله مهر آرا، ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی طلاب مدرسه علمیه سردارین قزوین گفت: منشاء و اساس تمام خوبی‌های عالم تقوای الهی است و موضوع تهذیب و تزکیه نفس از اهداف اولیه تمامی پیامبران بوده است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع تهذیب و تزکیه نفس در قرآن کریم بصورت مستمر مورد سفارس و تاکید قرار گرفته است. تهذیب از مهمترین مسائل مهم و ضروری جامعه اسلامی است که باید بصورت جدی تمامی افراد به آن اهتمام خاص داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه سردارین قزوین  ادامه داد:  طلبه ای که با آموزه های عملی اخلاق آشنا شود، اخلاق او عینی و عملی برای دین خواهد شد و تمام رفتار، نگاه و سخنان او یک الگوی جامع و عملی است.

وی اظهار کرد: اخلاق تنیده در بافت حوزه های علمیه موضوعی  جدایی ناپذیر است که تمامی  اساتید حوزه های علمیه  باید با تلاش و همکاری باعث تغییر اخلاق در تمامی بعدهای حوزه شوند.

مدیر مدرسه علمیه سردارین قزوین تصریح کرد: امروز با وجود تبلیغات سوء دشمنان علیه حوزه‌های علمیه، باید گفت که تمرکز بر تعلیم و تعلم، تحقیق و پژوهش، تهذیب و تبلیغ، چهار ویژگی مهمی است که باید طلاب به آن توجه جدی نمایند.  

حجت الاسلام مهر آرا عنوان کرد: کسی که به‌ عنوان طلبه پا در حوزه علمیه می‌گذارد اولین و اصلی‌ترین هدفش باید تبلیغ دین خدا و رساندن مفاهیم دینی و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به جامعه اسلامی باشد.

وی ادامه داد: از طلاب درخواست داریم در مسیری که انتخاب کرده‌اند ثابت‌قدم و استوار حرکت کرده و با سخنان ناامیدکننده بدخواهان خدایی ناکرده از ادامه تحصیل در حوزه دلسرد نشوند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha