چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس اعلام کرد: حوزه خواهران استان در یک سال گذشته موفق به جذب هزار و ۷۴ طلبه در مقطع سطح دو شده است،

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه حوزه علمیه خواهران و برادران استان فارس که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به رسالت حوزه های علمیه، اظهار کرد: هدف گذاری علوم باید در خدمت تعالی قرار بگیرد؛ حوزه های علمیه باید از جهت هایی که آن را از رسالت اصلی خود به دور می کند اجتناب کنند.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین محمودی حوزه علمیه خواهران در جهت رسیدن به اجتهادات مسائل جامعه به ویژه مسائل زنان و خانواده و هدایت اثر گذار تحولات اجتماعی اقدامات مطلوبی را انجام شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس عنوان کرد: خواهران طلبه در ایام کرونا با توجه به اینکه رسالت همسرداری، خانه داری و فرزند پروری را دارند باز هم به صورت مجازی با جدیت دروس خود را دنبال کردند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران در یک سال گذشته موفق به جذب هزار و ۷۴ طلبه شده در مقطع سطح دو شده است، افزود: در سطح چهار در رشته های فقه و اصول و گرایش خانواده و همچنین کلام اسلامی و تقسیر قرآن ما شاهد استقبال ۳۶ نفر برای تحصیل در مقطع چهار بوده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی گفت: یکی از خلاءهای مفرط مراکز علمی حوزوی ادامه مطالعات و پژوهش رشته های محض است، از این رو ناگزیریم به عنوان بیرق های تاریخی تولید علم، حضور موثر در این بخش داشته باشیم به همین منظور با رایزنی با مراکز مختلف فعالیت های خوبی را دنبال کردیه ایم.

وی به دیگر فعالیت های حوزه علمیه خواهران استان فارس پرداخت و بیان داشت: در بخش فرهنگی درس های معارف قرآن و اهل بیت(ع)، کلاس های اخلاق، موضوعات جریان شناسی برگزار شده است و همچنین توجه به مشکلات فراوان عموم مردم با تشکیل گروه های جهادی نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha