یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علامہ اشفاق وحیدی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین اشفاق وحیدی گفت: تحولات در منطقه جنوب غرب آسیا بر این امر تاکید دارد که انسجام و یکدلی میان ادیان الهی و مذاهب اسلامی باید بیش از پیش تقویت شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین اشفاق وحیدی طی سخنرانی در کنفرانس مجازی بین المللی تقریب مذاهب و ادیان الهی گفت: تحولات در منطقه بر این امر تاکید دارد که انسجام و یکدلی میان ادیان الهی و مذاهب اسلامی باید بیش از پیش تقویت شود.

وی اظهار داشت: باید با ترویج رواداری، روحیه برادری و وحدت، طرح شیطانی عناصر فرقه گرا و افراطیان را خنثی کنیم. برای این مهم نقش علمای اسلام و اندیشمندان دینی بسیار مهم است.

امام جمعه ملبورن هشدار داد: عناصر جیره خوار و تحت حمایت صاحبان دلارهای نفتی به دنبال برافروختن آتش اختلافات و فرقه گرایی در منطقه هستند.

وی افزود: امروز عناصر تروریستی در اشکال مختلف و در کشورهای مختلف یک هدف را دنبال می کنند و آن هرج و مرج میان ملل اسلامی و دامن زدن به اختلافات  میان شیعه و سنی است، بنابراین نسبت به این توطئه ها هوشیار باشیم به ویژه نسل جوان باید در برابر این طرح ها بیدار باشد.

عضو ارشد شورای علمای شیعه پاکستان خطاب به حاکمان کشورهای اسلامی تاکید کرد: برای رفاه و توسعه ملت های خود در سیاست های کلان تجدید نظر کرده و توجه خود را بر اتحاد، یکدلی و انسجام میان ملل مسلمان و مقابله مشترک با دشمنان جهان اسلام متمرکز نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha