جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدرسه علمیه حافظین

حوزه/با پیام آیت الله اعرافی سال تحصیلی مدارس حافظین سراسرکشور به صورت وبیناری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حکیمی، در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس حافظین سراسر کشور که به صورت وبیناری برگزار شد، در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن آغاز سال تحصیلی مدارس حافظین، پیام آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور را قرائت کرد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام سید حسن حسینی مدیر قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه، اظهارداشت: امروز روز مهمی است، چرا که این مدارس بستر بسیار مهمی برای تربیت قرآنی طلاب و فضلای حوزه علمیه است. قرآن، کلام و حرف خداوند است که برای هدایت انسان نازل شده است. حوزه های علمیه و طلاب بیشترین وظایف را در بحث تربیت قرآنی را در کشور عهده دار هستند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: مدارس قرآنی پرچم دار تربیت قرآنی هستند و بدون شک در این بستر بهترین افراد تربیت خواهند شد. پرچمدار عمل به قرآن باید حوزه های علمیه و طلاب باشند که این مدارس برای همین کار مهیّا شده اند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه مهمترین ویژگی های مدارس حافظین این خواهد بود که طلاب عزیز پس از شش سال، علاوه بر اینکه حافظ قرآن هستند، مبلغ و مروج قرآن نیز خواهند بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر قریب به ۱۸۰۰ نفر در این مدارس علمیه، اشتغال به تحصیل و تحفیظ دارند که این افراد همزمان با دروس سطح یک، حافظ کل یا نصف قرآن کریم می باشند.

وی گفت: در این مدارس، طلاب در خصوص تحفیظ و میزان آن چه برای ابتدا و چه برای استمرار، اختیار وجود دارد و طلابی که شاید به هر دلیلی نتوانستند حفظ ترتیبی کل را پیگیری کنند به بخش موضوعی منتقل خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha