جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی حیدری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در سال تحصیلی جدید افزون بر کلاس‌های مجازی، کلاس‌های حضوری نیز با توجه به فضاهای آموزشی و رنگ‌بندی هر شهرستان با رعایت شیوه‌نامه‌های ستاد مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی حیدری، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان، با اشاره به فعالیت ۱۵ مدرسه علمیه شامل ۹ مدرسه علمیه برادران و شش مدرسه علمیه خواهران در سطوح تحصیلی یک تا چهار در استان، گفت: امسال در این ۱۵ مدرسه علمیه هزار و ۵۰۰ نفر طلبه سطح یک تا سه به همراه طلاب سطح چهار و طلاب مدرسه مجازی آل محمد (ص) به‌صورت مجازی مشغول به تحصیل خواهند شد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه از تدبیر و برنامه‌ریزی برای برگزاری کلاس‌های حوزه در سال تحصیلی جدید با رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و ستاد استانی خبر داد و اظهار کرد: افزون بر کلاس‌های مجازی، کلاس‌های حضوری نیز با توجه به فضاهای آموزشی و رنگ‌بندی هر شهرستان با رعایت شیوه‌نامه‌های ستاد مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: امسال در راستای رفع دغدغه طلاب در زمینهٔ مقاطع و مدارج علمی، به دو مدرسه علمیه دیگر در استان مجوز تدریس سطح ۳ داده شده تا از دغدغه طلاب در این زمینه کاسته شود.

حجت‌الاسلام حیدری ادامه داد:  در راستای پیگیری فرمایش مقام معظم رهبری در مورد خراسان شمالی مبنی بر اینکه اینجا جایگاهی است که یک حوزه علمیه کامل، با سطوح عالی درسی، باکیفیت خوب می‌تواند فراهم شود؛ امسال حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی از اساتید مبرز حوزه علمیه به استان دعوت شده و طلاب می‌توانند به‌صورت حضوری و مجازی از ظرفیت علمی و فقهی این استاد برجسته استفاده کنند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از شنبه تا سه‌شنبه به‌صورت مجازی و در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه به‌صورت حضوری در خدمت این استاد حوزه علمیه در استان خواهیم بود.

حجت‌الاسلام حیدری افزود: همچنین با پیگیری‌های انجام‌شده، امسال سطح چهار حوزه علمیه برای طلاب خواهر نیز در استان تدریس می‌شود.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان هزار و ۲۰۰ سال قدمت داشته و اکنون با بیش از ۳۰ هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در ۱۳۱ مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.‌

مدارس علمیه در استان خراسان شمالی از سال ۱۳۸۸ تا سال ۱۳۹۵ به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ فعالیت می‌کردند؛ اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه ۹۵ به مدیریت استانی ارتقا یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha