پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله ناصری

حوزه/ امام جمعه یزد بر ضرورت ساخت پارک‌های اختصاصی و با امکانات مناسب ویژه بانوان تاکید کرد و گفت: این پارک‌ها باید برای تفریح و ورزش و دوچرخه‌سواری بانوان ایجاد شود تا بانوان در سطح خیابان‌ها به دوچرخه‌سواری نپردازند و با حفظ حرمت ها به ورزش و تفریح بپردازند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد که عصر روز شنبه برگزار شد، با اشاره به اینکه خداوند متعال نسبت به صبر تاکید بسیاری کرده اظهار داشت: عدم وجود صبر چه در عرصه فردی و چه در عرصه اجتماعی خسارت‌های بسیاری به دنبال دارد.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه در جامعه زمانی به پیروزی می‌رسیم که صبوری داشته باشیم و با پایداری مقاومت کنیم، گفت: اگر در عرصه‌ای احساس ضعف کنیم و پایداری نداشته باشیم به موفقیت دست پیدا نمی‌کنیم و با سختی بسیار زیادی روبرو می‌شویم.

وی با تاکید بر اینکه خدای متعال می‌فرماید که ما باید هم صبر شخصی و هم صبر اجتماعی داشته باشیم عنوان کرد: در کنار این موضوع کلمه رابطو در قرآن کریم آمده و در این عرصه به معنای آن است که ما باید یک نوع حرکت جمعی ارتباطی در ارتباط با مسائل مختلف داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: رابطو در این عرصه به معنای آن است که ما همه باید دست به دست یکدیگر داده و از ارزش‌ها و آرمان‌های خود مرزبانی، حفاظت و حراست کنیم.

ناصری یزدی گفت: ارتباط با ولی و امام خود یکی دیگر از دستورهایی است که در ارتباط با پیشرفت در امور اجتماعی در قرآن کریم مورد تاکید قرار گرفته و همه این موارد برای پیشرفت نیاز به یک شرط دارد و آن تقوا است.


تقوا پیش نیاز موفقیت

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد معنای تقوا را حرکت در مسیر خدا و عمل برای رضای آن حضرت در باطن و آشکار دانست و افزود: چهره همه کارهای ما باید رضای پروردگار را دنبال داشته باشد و در این عرصه به هیچ عنوان غیر از رضای خدا را نبینیم.

وی با تاکید بر اینکه خدمت به مردم نعمت بسیار بزرگی است گفت: ما در برابر این نعمت و وظیفه‌ای که بر دوش ما گذاشته شده، نزد خداوند تبارک و تعالی وظیفه‌مند هستیم و قطعا از ما بابت این مسئولیت سوال می‌شود.

رئیس شورای حوزه‌ علمیه استان یزد گفت: اگر ما واقعا دلسوزی برای اسلام، انقلاب، مردم، خون شهدا و رفع مشکلات جامعه نداشته باشیم تنها وقت و دنیای خود را هدر دادیم و آخر این وضعیت حسرت خوردن است.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه پست‌ها و  مسئولیت‌ها کوتاه مدت هستند و به سرعت طی می‌شوند گفت: این حسرت را نباید بگذاریم که روزی خدای ناکرده بلای جان ما باشد و از همین الان باید برای عبور از بحران‌ها اقدام کنیم.


همت بلند لازمه موفقیت مسئولان است

نماینده ولی فقیه در استان یزد داشتن همت بلند را یکی از مهمترین مسائلی دانست که باید در وجود تک تک مسئولان وجود داشته باشد افزود: داشتن همت بلند یکی از مهمترین ویژگی‌هایی است که در وجود حضرت امام خمینی(ره) وجود داشت و همین خصوصیت هم سبب شد که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی دست پیدا کند.

وی گفت: در ابتدای انقلاب افرادی همچون بازرگان تاکید داشتند که شاه در کشور حکومت کند اما به جای پادشاهی حکومت ملی داشته باشیم اما امام خمینی(ره) با جدیت با این موضوع مخالفت کردند و فرمودند که تنها باید جمهوری اسلامی و حکومت الله در ایران حکم فرما شود و با همین همت بلند تمامی توطئه‌ها را نقش برآب کرده و انقلاب را به ساحل موفقیت و پیروزی رساندند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی در کشور ما این است که قدرت درست تصمیم‌گیری نداریم و وقتی هم که تصمیم درستی می‌گیریم روی آن به صورت محکم نمی‌ایستیم گفت: امام خمینی(ره) برخی مواقع برای گرفتن یک تصمیم ماه‌ها فکر می‌کرد ولی وقتی تصمیمی را می‌گرفتند به دلیل آنکه تمام جوانب را بررسی کرده بودند، به هیچ عنوان از آن عقب نمی‌نشستند و هیچ کسی نمی‌توانست ایشان را از تصمیم خود منصرف کنند.


اعضای شورای شهر نامه امام علی(ع) به مالک اشتر را سرلوحه کار قرار دهند

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر و دیگر مسئولان هم باید برای تصمیمات خود به خوبی فکر و بررسی کنند و پس از آن با جدیت بر تصمیم خود ایستادگی کرده و برای اجرایی کردن آن به پیش بروند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: اگر اعضای شورای شهر هر روز تنها چند خط از نامه حضرت امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر را بخوانند و ضمن توجه دقیق به آن سعی در اجرایی کردن این دستورات در مسئولیت خود داشته باشیم قطعا رضای خدا را کسب کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان نباید کار مردم را عقب انداخت گفت: شورای شهر برای امور مختلفی که مردم به شهرداری مراجعه می‌کنند زمان تعیین کنند تا از معطل ماندن بیش از حد مردم در مسیرها و بروکراسی‌های اداری پیشگیری شود.


شورای شهر جلوی بدعت‌های نامناسب در شهرداری را بگیرد

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد با بیان اینکه مردم از معطل ماندن و پاسخ درست نگرفتن گلایه‌مند هستند، گفت: اگر دستگاه‌های اجرایی به درستی به مردم پاسخ دهند و روند اداری را به سرعت و با دقت انجام دهند عمده نارضایتی‌ها از بین می‌رود.

ناصری یزدی با بیان اینکه متاسفانه در دوره‌های مختلف شهرداری و شورای شهر بدعت‌های نامناسبی در سطح شهر گذاشته شده گفت: شهرداری باید جلوی این بدعت‌ها را بگیرد.

امام جمعه یزد بر ضرورت ساخت پارک‌های اختصاصی و با امکانات مناسب ویژه بانوان تاکید کرد و گفت: این پارک‌ها باید برای تفریح و ورزش و دوچرخه‌سواری بانوان ایجاد شود تا بانوان در سطح خیابان‌ها به دوچرخه‌سواری نپردازند و با حفظ حرمت ها به ورزش و تفریح بپردازند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha