چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
در نشست احیای فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر در شهرستان اردکان

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اردکان در جمع اساتید و مبلغان مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) گفت: حوزه های علمیه، نقش اساسی در احیای امر به معروف و نهی از منکر دارند.

به گزارش  خبر گزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام سید کاظم حسینی پور در نشست احیای فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(سلام الله علیها) اردکان، گفت: حرکت امام حسین( علیه السلام ) به سوی کوفه و ناتمام گذاشتن حج واجب، با هدف برپایی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، نشان از ضرورت این امر واجب دارد. آیات و روایات متعددی در این زمینه وجود دارد و از جمله آیاتی که دلالت صریح بر دعوت گروهی به خیر و امر به معروف و نهی از منکر می کند، می توان به آیه ۱۰۴ سوره آل عمران اشاره کرد.

وی  افزود: حکومت اسلامی یکی از زمینه های اجرای امر به معروف و نهی از منکر را فراهم کرده است،  در اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از وظایف مردم و دولت اجرای این فریضه بیان شده است، بنابراین این فریضه مهم دارای پشتوانه شرعی و قانونی می باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اردکان تشریح کرد:  بی تفاوتی نسبت به انجام  این واجب فراموش شده در جامعه سبب کم شدن برکات آسمانی، سلطه یافتن برخی از افراد سودجو بر جامعه و عدم استجابت دعا می شود.

وی ادامه داد: بی شک حضور  نخبگان و اساتید حوزه خواهران که دارای قدرت تعامل با آحاد جامعه هستند در کنار اعضای ستاد موثرتر خواهد بود.

در این جلسه اساتید و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(سلام الله علیها) راهکارهایی برای احیای فرهنگ امربه معروف ارائه کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha