پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 977570
۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۸
حاج حیدر رحیم پور

حوزه/ خوشحالم که دوران زندگی من در محبت و ارادت به چنین رادمردانی سپری شده است. روح حاج حیدر، علامه حکیمی، استاد شریعتی، دکتر شریعتی، شهید هاشمی‌نژاد و همه همراهان و درگذشتگان مسجد کرامت و حلقه مبارزه و ارشاد مشهد شاد و درجاتشان متعالی.

به گزارش خبرگزاری حوزه، تقی دژاکام(روزنامه‌نگار) به مناسبت درگذشت حاج حیدر رحیم‌پور در صفحه مجازی‌اش نوشته است:

اولین‌بار نام حیدر رحیم‌پور را در اواخر دهه شصت در روزنامه کیهان شنیدم؛ آن‌موقع دبیر سرویس اندیشه‌ها (مقالات) روزنامه بودم. آن ایام حسن آقا ستونی تقریباً روزانه در صفحه دو داشت با عنوان «محاجه‌ای برای همین امروز» که کارکرد سرمقاله روزنامه را داشت. برای همین، وقتی اولین بار سردبیر کیهان نوشته‌های مطول حاج حیدر را برای آماده‌سازی برای من فرستاد، فکر کردم نام نویسنده اشتباه ذکر شده و آن را به حسن رحیم پور ازغدی اصلاح کردم! بعدها باید احتمالأ یکی دو بار ایشان را در اتاق سردبیری دیده باشم اما با ایشان هم کلام نشدم. هرچند بشدت شیفته قلم حسن‌آقا بودم و هستم و به‌روزسازی دین با تکیه بر ولایت فقیه و معارف عدالت‌خواهانه اهل بیت «علیهم‌السلام» در پدر و پسر و نیز آثار علامه حکیمی که ایشان هم در برخی فرازهای مهم به کیهان مطلب می‌داد، می‌دیدم و همین اوج آرمان‌خواهی مکتبی مرا تشکیل می‌داد.

۲. دوره بعدی سروکار ذهنی من با حاج حیدر، زمانی بود که کتاب بسیار ارزشمند مسجد رهبر  را که درباره مسجد کرامت مشهد به‌عنوان پایگاه بزرگ فرهنگیِ آیت‌الله خامنه‌ای است، خواندم که در اکثر صفحات آن مرحوم رحیم‌پور و استاد محمدتقی شریعتی حضور پررنگی داشتند و بیش از پیش به این مرد بزرگ ارادتمند شدم. تأکیدات پررنگ حاج حیدر در همراهی با نهضت امام خمینی، مقابله با انجمن حجتیه و قاعدان و ساکتان انقلاب اسلامی و تلاش برای برپایی حکومت و احکام اسلامی را در این کتاب ارزشمند دیدم. خیلی بیشتر از نوشته‌های دهه شصت وی در کیهان.

۳. و بالاخره در دوران مسئولیت نشریه حرم هنگامی که با عزیزانی چون احسان جلایر و حسین قراغانی همسایه بودم و پای خاطرات آنها از ضبط خاطرات حاج حیدر می‌نشستم، تصور ذهنی من از این پیر میدان مبارزه و دینداری و به قول رهبر انقلاب غیرت دینی  و تحقق احکام و معارف اسلامی تکمیل شد.

خوشحالم که دوران زندگی من در محبت و ارادت به چنین رادمردانی سپری شده است. روح حاج حیدر، علامه حکیمی، استاد شریعتی، دکتر شریعتی، شهید هاشمی‌نژاد و همه همراهان و درگذشتگان مسجد کرامت و حلقه مبارزه و ارشاد مشهد شاد و درجاتشان متعالی و عمر و توفیقات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و استاد حسن رحیم‌پور فرزند خلف آن مرد بزرگ طولانی.

پ.ن: درگذشت این رادمرد بزرگ را به استاد حسن رحیم‌پور و برادر گرامی حبیب ازغدی تسلیت می‌دم و برای این عزیزان آرزوی صبر و اجر دارم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha