سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر / بازدید امام جمعه پردیسان از مرکز واکسیناسیون سازمان بسیج جامعه پزشکی

حوزه/نشست علمی – پژوهشی با عنوان حس مسئولیت مدنی و اجتماعی در واکسیناسیون عمومی کرونا با مشارکت استان های یزد، بوشهر، کرمان و هرمزگان به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام محمد زارعی، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در نشست علمی و پژوهشی «حس مسئولیت مدنی و اجتماعی در واکسیناسیون عمومی کرونا» موضوعاتی از جمله مسئولیت اجتماعی«توجه دادن مردم به ایفای نقش و مسئولیت در قبال دیگران، ترویج مسئولیت اجتماعی در حوزه های پیشگیرانه برای ارتقای سلامت اجتماعی، دغدغه عمومی» و مسئولیت مدنی«پاسخ گویی دولت درباره اعمال و اقدامات در برابر جامعه و نیز مسئول جبران خسارت وارده »در واکسیناسیون عمومی را بیان کرد.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به تعریف مسئولیت و اهمیت آن، اقسام مسئولیت،شرایط و گستره مسئولیت پذیری پرداخت و مسئولیت را به معنای پاسخ گو بودن و بازخواست قرار گرفتن که مرادف با موظف بودن و یا متعهد بودن تعریف کرد.

حجت الاسلام زارعی در ادامه انواع مسئولیت های واجب اجتماعی از جمله تواصی،تشاور، احسان و همکاری و تعاون را با توجه به آیات و روایات ذکر کرد.

وی، مسئولیت حفظ و جان را با استناد به آیات قرآن، دلایل عقلی و نقلی بیان کرد و گفت:حرام است که انسان خود را در معرض هلاکت قرار دهد.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در پایان در خصوص تزریق واکسن از باب دفع ضرر محتمل و رجوع به خبره، اظهار کرد: امتناع افراد از واکسن، به بهانه های مختلف نه تنها بخشودنی نیست بلکه مستوجب وارد آمدن خسارات جانی و مالی بسیار به کشور خواهد بود و از جنبه اجتماعی و مسئولیت فردی،اگر امتناع از واکسیناسیون ، عمدی (یا حتی سهوی) باشد  و باعث عدم قطع زنجیره بیماری و ابتلای افراد جامعه گردد ،شخص امتناع کننده ضامن خواهد بود.

نشست علمی – پژوهشی با عنوان حس مسئولیت مدنی و اجتماعی در واکسیناسیون عمومی کرونا با مشارکت استان های یزد، بوشهر، کرمان و هرمزگان به صورت مجازی برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha