یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
فرزند آوری

حوزه/  نشست ایفای نقش مادری و افزایش تمایل به فرزندآوری، به‌صورت مشترک از سوی مدارس علمیه فاطمه الزهرا(س) آبادان، حضرت خدیجه(س) بندر ماهشهر و فاطمیه شهرستان کارون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، نشست ایفای نقش مادری و افزایش تمایل به فرزندآوری، به‌صورت مشترک از سوی مدارس علمیه فاطمه الزهرا(س) آبادان، حضرت خدیجه(س) بندر ماهشهر و فاطمیه شهرستان کارون برگزار شد.

این نشست مجازی با سخنرانی خانم دکتر نیلچی زاده، ویژه اساتید، کادر و طلاب مدارس، از طریق برنامه اسکای روم برگزار شد.

خانم نیلچی زاده، در ابتدای سخنان خود بیان داشت: فرزندآوری یکی از برکت‌های عظیم قانون زوجین است؛ زیرا فرزند مایه‌روشنی چشم و شادی قلب می‌شود، از طرفی هم کاهش تولیدمثل والدین، بنا به دلایلی از جمله ترس از فقر و ترس از تربیت ناصحیح و ترس از به خطر افتادن سلامتی مادر است که اگر از فرزندآوری به دلیل فقر ترس داریم، قائل به رزاقیت واقعی که از طرف خداست، نیستیم.

وی افزود: تک فرزندی و کم‌فرزندی آسیب‌هایی زیادی همچون «وابستگی والدین به فرزند و بالعکس»، «اضطراب زیاد والدین»، «حساسیت والدین نسبت به رفتار فرزندان» و در نتیجه «لوس شدن فرزند» را به همراه دارد.

نیلچی زاده، در ادامه تصریح کرد: چهار زاویه توکل، تفکر، توسل و تلاش هویت‌ساز هستند. توکل به خدا دشواری‌ها را آسان می‌کند و اسباب را فراهم می‌کند زیرا امیدوار بودن از ابعاد توکل به خداست و توکل بر خدا باعث می‌شود انسان‌هایی فعال و پویا باشیم.

وی در پایان اظهارداشت: کتاب "بارداری سالم و نسل سالم" و همچنین فلش کارت‌های "مامان بابا از من نترسید" از آقای وافی، در مورد فرزندآوری است که پیشنهاد مطالعه به تمام مادران می‌شود.

لازم به ذکر است، در پایان این نشست مجازی، به سؤالات شرکت‌کنندگان در موضوعات مرتبط پاسخ داده شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha