جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/آیین سال تحصیلی1400-1401مدارس علمیه خواهران یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: برای سال تحصیلی جدید ۱۰۶۲ بانوی یزدی در سراسر استان یزد متقاضی تحصیل علوم دینی در سطح کارشناسی تا دکترا هستند و بزودی نتایج پذیرش نهایی ورودی های جدید اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی صبح امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ حوزه علمیه خواهران استان یزد که با رعایت نکات بهداشتی و با حضور تعداد محدود از مسئولان حوزوی و پخش مستقیم برای سایر طلاب استان در سالن امام خمینی(ره)مرکز مدیریت استان برگزار شد به شرکت کنندگان از جمله آیت الله ناصری یزدی امام جمعه، حجت الاسلام والمسلمین مدرسی نائب رئیس حوزه علمیه یزد، دشتی رئیس شورای اسلامی شهر یزد، رستگاری فرماندار و حجت الاسلام فیاضی نماینده حوزه علمیه یزد و سایرشرکت کنندگان و مدیران مدارس علمیه خواهران شهر یزد خیر مقدم گفت.

آمار طلاب جدیدالورود

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از افزایش حدود ۲۰ درصدی آمار بانوان متقاضی تحصیل علوم دینی نسبت به سال قبل در یزد خبر داد و در خصوص آمار متقاضیان ثبت نام برای ورود به ۲۲ مدرسه علمیه خواهران سطح استان یزد در سال جاری، اظهار داشت: در سطح دو(کارشناسی)۷۱۴نفر متقاضی تحصیل علوم دینی در ۱۷ مدرسه علمیه خواهران سطح استان هستند که پذیرش نهایی این تعداد بزودی برای تحصیل آنان در اولین سال تحصیلی حوزه(ورودی های جدید)اعلام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شوکی تصریح کرد: در سطح دو تعداد ۹۳ طلبه نیزکه در سال های گذشته از ادامه تحصیل بازمانده بودند در طرح بازپذیری به ادامه تحصیل در سطح دو می پردازند.

وی آمار متقاضیان تحصیل در سطح سه(ارشد) را ۲۰۵نفر و سطح چهار(دکترا) را هم ۵۰ نفر در سال تحصیلی جدید عنوان کرد و افزود: جمع متقاضیان در این سه سطوح۱۰۶۲نفر است که بزودی نتایج پذیرش برای ورود به سال تحصیلی جدید اعلام می شود و سایر طلاب جاری سال تحصیلی خود را در حال حاضر به صورت مجازی آغاز کرده اند و پس از واکسیناسیون حداکثری طلاب، آموزش ها درمدارس با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به دو صورت حضوری و غیر حضوری خواهد بود.

تحصیل بیش از۲۵۰۰بانوی طلبه یزدی

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تعداد طلاب جاری در ۲۲ مدرسه علمیه خواهران استان یزد را ۲۵۶۳نفر اعلام کرد و افزود: در سطح دو (کارشناسی)هم اکنون ۲۱۲۴نفردر۱۰ مدرسه علمیه شامل شهرستان های ابرکوه، اشکذر، بافق، بهاباد، تفت، خاتم، میبد، مهریز هر شهرستان یک مدرسه واردکان دو مدرسه سطح دوعلمیه خواهران درحال تحصیلند و در شهرستان یزد هم هفت مدرسه علمیه سطح دو(کارشناسی)سال تحصیلی جدید را آغاز کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی تعداد طلاب جاری سطح سه(ارشد) را۳۶۷ نفر در سه شهرستان اردکان، میبد و یزد عنوان کرد و افزود: این تعداد بانوی طلبه در رشته های تحصیلی تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول، اخلاق و تربیت اسلامی، کلام با گرایش امامت، مدرسی ادبیات عرب، مشاوره اسلامی به صورت حضوری و رشته های تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول و تاریخ اسلام به صورت غیر حضوری مشغول به تحصیلند.

فارغ التحصیلی بیش از ۲ هزار بانوی طلبه

وی در خصوص تعداد بانوان فارغ  التحصیل هم اظهار داشت: در سطح یک تا کنون ۳۶ طلبه، سطح دو ۱۹۷۶طلبه، سطح سه ۱۲۸طلبه که در مجموع ۲۱۴۰ بانوی طلبه در چند سال اخیر از مدارس علمیه خواهران استان یزد فارغ التحصیل شده اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از دیگر آمار بخش آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد را فعالیت و تدریس ۲۷۶استاد بیان کرد و گفت: این تعداد در تمام سطوح دو، سه و چهار در سطح استان به تربیت و آموزش طلاب فعالیت دارند و یک گروه علمی نیز از طلاب تا کنون در مدرسه علمیه سطح دو حضرت زینب(س) تشکیل شده است که انتظار می رود در سال های آتی تمام مدارس دارای گروه علمی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی در بخش دیگر سخنان خود گوشه هایی از فعالیت های بی شمار معاونت های فرهنگی و پژوهشی در مدارس علمیه خواهران استان یزد را برشمرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha