شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جلسه مدیران مدارس علمیه قزوین

حوزه / مدیرمرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین گفت: برای شناسایی و رفع آسیب‌های اجتماعی در استان نیازمند نقشه تبلیغی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید رضا موسوی شالی، ظهر امروز در جمع مدیران مدارس علمیه استان قزوین گفت: نقش امامان محله برای رفع آسیب‌های اجتماعی، عدالت ورزی، حفظ کرامت انسانی و ارتقای پیوندهای اجتماعی در جامعه  است که خوشبختانه توانستند در این مدت کوتاه فعالیتهای مختلف و ماندگاری در مناطق مختلف استان قزوین داشته باشند که جای تقدیر است.

وی ادامه داد: امامان محله در مناطق محروم با دستگاه‌های اجرایی مرتبط ارتباط برقرار کرده و برای رفع مشکلات مردم منطقه اقدام می‌کنند.

 استاد حوزه علمیه قزوین به کارکردها و ظرفیت‌های مساجد پرداخت و بیان کرد: مساجد نباید به صورت منفعلانه عمل کنند، بلکه باید به صورت فعال، مرکز و پایگاه فعالیت‌های اجتماعی و مذهبی باشند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های تربیتی،  آموزشی و فرهنگی می‌تواند در بستر و جایگاه مسجد شکل بگیرد و مسجد در حقیقت سکویی برای ارتقاء این فعالیت‌ها و از جهتی مایه‌ وحدت اجتماعی و ترویج و تقویت فرهنگ دینی است.

حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: امام محله به عنوان مهم‌ترین رکن باید از مسجد برای انجام این فعالیت‌ها در محله استفاده کند و فعالیت‌ها را به تمام محله تسری بدهد.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد:  طلاب حوزه علمیه  امروز می‌توانند حلقه واسطه بین مردم و نهادهای مختلف حاکمیتی باشند؛ و  نمی‌خواهیم که این فرد تمام مشکلات منطقه و یا محله خود را برطرف نماید، بلکه صرفاً می‌خواهیم مشکلات محدوده خود را حل نماید.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین گفت: برای شناسایی و رفع آسیب‌های اجتماعی در استان نیازمند یک نقشه تبلیغی هستیم تا از طریق آن، برنامه هدفمند و موثری را برای امور فرهنگی و مساجد برنامه ریزی نماییم.

شناسایی و رفع آسیب‌های اجتماعی نیازمند نقشه تبلیغی است

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha