پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مدرسی

حوزه/نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد گفت: حوزه های علمیه در زمان غیبت، مأمور به بستر سازی برای ظهور منجی هستند و در زمان ظهور هم با تداوم حوزه های علمیه به یاری حضرت می شتابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم مدرسی، پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه حوزه علمیه خواهران استان یزد که به دو صورت حضوری با تعداد محدود وپخش مستقیم برای طلاب سراسر استان یزد برگزار شد، سالروز وفات شهادتگونه حضرت رقیه سلام الله علیها را تسلیت گفت و بخشی از دعای افتتاح«اللّٰهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَیْکَ فِی دَوْلَةٍ کَرِیمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلامَ وَأَهْلَهُ، وَتُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وَأَهْلَهُ، وَتَجْعَلُنا فِیها مِنَ الدُّعاةِ إِلَیٰ طاعَتِکَ، وَالْقادَةِ إِلیٰ سَبِیلِکَ»قرائت کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به « مِنَ الدُّعاةِ إِلَیٰ طاعَتِکَ؛ ما را در آن دولت از دعوت‌کنندگان به‌سوی طاعتت و رهبران به‌سوی راهت قرار ده» به این نتیجه می رسیم برای بندگی نیاز به دعوت کننده در جامعه اسلامی وجود دارد و نه تنها ر زمان غیبت بلکه در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) نیز تداوم دارد.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد یکی از مصادیق دعوت کنندگان به بندگی خداوند را حوزه های علمیه خواهران دانست و افزود: تنها دعوت کننده بودن و فراخواندن کافی نیست بلکه جماعتی را باید پشت سر خودمان به طرف بندگی و بهشت بکشیم« وَالْقادَةِ إِلیٰ سَبِیلِکَ».

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه در زمان غیبت این دو مأموریت پایان ناپذیر را دارند و در زمان ظهور هم ما به عنوان یک اصل اساسی نیاز به حوزه علمیه داریم و در زمان غیبت ولی عصر(عج) بسترسازی می کنیم و در در زمان ظهور برای یاری حضرت حضور می یابیم.

اهداف تشکیل حوزه های علمیه

وی دو هدف را برای تشکیلات حوزوی بسیار مهم و اساسی دانست و افزود: هدف اول «تقویت ساختار نظام اجتماعی اسلامی با محوریت کلمه توحید یعنی لااله الا الله» و دومین هدف بسیار ارزشمند تشکیلات اسلامی و مجموعه احکام و آداب اسلامی« غلبه دادن گفتمان دینی در جامعه بشری با قرآن و عترت، با رنگ و بو و صبغه انقلاب اسلامی و همان اسلام ناب» به شمار می آید.

نایب رئیس حوزه علمیه یزد بیان کرد: نظام خانواده و همه امور اجتماعی و اقتصاد و... باید بر همین اهداف استوار باشد تا به موفقیت کامل دست یابیم و تفکر آرمانی حوزوی را باید همیشه مد نظر قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی از مأموریت های مهم عمل به اهداف تشکیلات حوزوی را «ارتقای سلامت معنوی در جامعه» بیان کرد و افزود: در حوزه علمیه خواهران باید به دنبال سلامت معنوی جامعه زنان باشیم زیرا قدرت متافیزیک زنان بیشتر است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از سلامت هایی که باید دستاورد حوزه ها باشد «سلامت علمی و فکری»به شمار می آید زیرا جامعه ما گرایش به علم دارد و خط کشی این فکر و علم برعهده حوزویان است.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد اظهار کرد: از دیگر مأموریت های سلامت محور در حوزه علمیه خواهران، ارتقای «سلامت اخلاقی» است که جهاد زنان در این زمنیه به خصوص در حوزه خانواده را می طلبد.

 حجت الاسلام والمسلمین مدرسی، چهارمین مأموریت حوزه های علمیه را رسیدن به«سلامت سیاسی» عنوان کرد و گفت: این موضوع همیشه مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است و حوزویان در این زمینه باید پیشتاز باشند.

وی یکی دیگر از مأموریت های حوزه های علمیه را «سلامت جسمی» بیان کرد و گفت: رسیدن به این هدف بدون کار کارشناسی میسر نیست و با توجه به شرایط کرونایی، در حال حاضر فاصله اجتماعی، زدن ماسک و رعایت نکات بهداشتی را باید رعایت کنیم.

نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد یکی دیگر از مصادیق سلامت جسم را توسعه ورزش دانست و گفت: حوزه های علمیه باید در این زمینه پیشگام باشند و بر اساس روایات اسلامی بهترین حرکت بدنی« پیاده روی» است.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی خاطرنشان کرد: این پنج سلامت معنوی، علمی، اخلاقی، سیاسی و جسمی به عنوان گنج سلامت است که انجام مأموریت در همه زمینه ها چه در عرصه عرفان و...باید باشد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha