سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
زهرا المرضیه

حوزه/ امروز دشمنان شکست خورده بر آنند تا از سلاح تبلیغاتی و فرهنگی برای تهی کردن انسانها از معنویت استفاده کنند، لذا رسالت حوزه ها در صدور انقلاب و حفظ نظام اسلامی از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، اشرف صدر ارحام، مدیر مدرسه علمیه الزهرا المرضیه اصفهان، در آیین افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه، در جمع طلاب جدیدالورود با اشاره به آیه ۸۰ سوره اسراء، گفت: صدق بهترین وصف و حالت یک کار و سخن در آغاز و انجام آن است.

وی ادامه داد: چه بسا کارهایی که آغاز غیر صادقانه دارد و با قصد ریا، فریب و برتری جویی شروع می شود، یا آغازی صادقانه دارد، ولی پایانش آمیخته به غرور، عجب، و سوء عاقبت می شود و برکات آن محو می شود.

صدر ارحامی افزود: امروز دشمنان شکست خورده بر آن شدند تا از سلاح نظامی تبلیغاتی و فرهنگی برای تهی کردن انسانها از معنویت استفاده کنند به همین جهت تربیت دینی و ارزشهای اخلاقی در جهت مقابله با این بحران ها ضرورت ویژه ای پیدا می کند، لذا با توجه به اینکه رسالت حوزه ها در صدور انقلاب و حفظ پایه های نظام اسلامی از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است با برنامه ریزی دقیق دلهای تشنه را شور و نشاطی مضاعف باید بخشید.

وی، چهار رسالت حوزه علمیه را تفقه در دین، فهم عمیق دین، فراهم کردن زمینه تفقه در دین، ابلاغ و بیان دین با شیوه های مختلف مثل چهره به چهره، فضای مجازی، تالیف کتاب و مقاله، اجرای دین و پذیرش مسئولیت اجتماعی و دفاع از دین که بحث بسیار کلیدی و حساسی است بیان کرد.

صدر ارحامی افزود: یک طلبه باید برای موفقیتش چند شرط داشته باشد از جمله باتقوا یعنی ترک گناه، انجام واجبات و اطاعت خداوند متعال، رعایت حق و حقوق استاد، آداب درس خواندن و موقعیت سوال پرسیدن از استاد.

وی در ادامه افزود: اگر از یکدیگر عیب دیدید بپوشانید، چرا که عدم رعایت این حقوق برکت علم را می برد رشد علمی و معنوی منوط به رعایت همین حقوق است.

صدرارحامی، پیش مطالعه داشتن طلاب قبل از کلاس و درس استاد، زانو زدن در محضر استاد و حضور در کلاس درس، پیش مباحثه، جزوه نویسی و خلاصه نویسی را به طلاب توصیه کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha