سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
خواهران خوزستان

حوزه/ مراسم افتتاحیه سال تحصیلی ۱۴۰۰ -۱۴۰۱ مدرسه علمیه الزهراء هندیجان با حضور کادر مدیریتی مدرسه، اساتید و طلاب به‌صورت مجازی از طریق سامانه برخط برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی ۱۴۰۰ -۱۴۰۱ مدرسه علمیه الزهراء هندیجان با حضور کادر مدیریتی مدرسه، اساتید و طلاب به‌صورت مجازی از طریق سامانه برخط برگزار شد.

در این مراسم، سیده وجیهه تقوی، مدیر مدرسه علمیه الزهراء هندیجان، ضمن تسلیت شهادت حضرت رقیه حضرت رقیه(س) اظهارداشت: به طلاب جدیدالورود تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم در این مسیری که قرار گرفته‌ایم، چه طلاب ورودی و چه طلاب سال‌های قبل مسیر تعالی و مسیر رشد باشد.

وی، با اشاره به شئون و ذی طلبگی، گفت: مقام معظم رهبری در رابطه با ذی‌طلبگی می‌فرمایند؛ «زی طلبگی به این معنا نیست که طلبه لباس شلخته بپوش لباس پاره بپوشِ و این به معنای زی طلبگی یا شأن طلبگی نیست! بلکه ما در هر جایگاهی که قرار گرفتیم، باید شأنمان را حفظ و در کنار آن به ظاهرمان هم برسیم، ولی آنچه مهم‌تر از ظاهر هست، باطن است».

تقوی، در ادامه به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت در این روایت بیان می‌کنند که «هرکس برای خدا دانش بیاموزد و به آن عمل کند و به دیگران بیاموزید در ملکوت آسمان‌ها به بزرگی از آن‌ها یاد می‌شود و می‌گویند برای خدا آموخته برای خدا عمل کرد و برای خدا آموزش داد»؛ به همین دلیل یک طلبه باید برای خدا درس بخواند و برای خدا نیز تبلیغ کند.

مدیر مدرسه علمیه الزهراء هندیجان، در پایان اظهارداشت: حضرت رقیه(س) تمام حرکاتشان و خواسته‌هایشان بر اساس خواست و اراده امام زمانشان بود و این مهم‌ترین درس برای خواهران طلبه است که در مسیر طلبگی، مطابق نظر امام معصوم(ع) عمل کرده و هر آنچه امام زمان(عج) از ما خواسته، همان را دغدغه و مسیر زندگانی‌مان قرار دهیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha